Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizację Chinooka czas zacząć

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 18 stycznia 2016

Amerykanie rozpoczęli proces modernizacji ciężkich śmigłowców transportowych H-47 do standardu Chinook Block 2.

Zakłady w Filadelfii produkują obecnie 5 Chinooków miesięcznie. Dzięki najnowszym zamówieniom wytwórnia ma zajęcie do końca 2019 / Zdjęcie: Boeing

Jak poinformował media gen. dyw. Michael Lundy, pani Heidi Shyu, asystentka Sekretarza Wojsk Lądowych odpowiedzialna za pozyskiwanie nowego uzbrojenia i wyposażenia dla US Army, zatwierdziła program modernizacji śmigłowców CH-47F / MH-47G do standardu Chinook Block 2 (USASOC chce nowe MH-47G, 2015-08-07). Pod uwagę brany jest zakup wiropłatów przebudowanych lub nowo wyprodukowanych.

Zapytanie o propozycje ma być opublikowane już niebawem. Wybór dostawcy nowych śmigłowców zostanie dokonany w 2017. Oczywiście można się spodziewać, że będzie nim obecny producent Chinooków – Boeing.

Producent nie ujawnił szczegółowych danych śmigłowców H-47 Block 2. Wiadomo tylko, że jednym z rozwiązań będzie zabudowanie nowych łopat wirników nośnych (ACRB), o profilu niesymetrycznym, które zapewnią zwiększenie ich łącznego ciągu o 53 kN. Umożliwi to zwiększenie udźwigu Chinooka z obecnych 10 668 kg do 16 286 kg. Śmigłowiec z ACRB ma wzbić się w powietrze w 2017, a seryjne łopaty mają być dostępne w 2019.

Kolejnymi rozwiązaniami mają być nowe urządzenia do załadunku / wyładunku i niedzielone zbiorniki paliwa w sponsonach. Według przedstawicieli Boeinga planowana jest jak największa unifikacja konstrukcji CH-47F/ MH-47G Block 2.

W 2015 zakłady w Filadelfii przekazały użytkownikom 57 wiropłatów z rodziny H-47. Obecnie na całym świecie eksploatowanych jest ok. 900 Chinooków (Kolejne CH-47F dla Australii, 2015-12-29, Grecja w końcu kupiła Chinooki, 2015-12-01). Modernizacja do standardu Block 2 ma umożliwić pozostanie im w służbie co najmniej do lat 2060.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra