Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zapowiedź T-X Boeinga i Saaba

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 23 sierpnia 2016

Boeing ujawnił pierwsze fragmentaryczne wizualizacje nowego samolotu szkolenia zaawansowanego, jaki zamierza zaoferować w konkursie T-X razem z Saabem.

Samolot proponowany przez Boeinga i Saaba w konkursie T-X przypomina T-38, z nieco przekonstruowaną nosową częścią kadłuba / Rysunek: Boeing

Boeing i Saab są jedynym z 4 konsorcjów, startujących w konkursie US Air Force na nowy samolot szkolenia zaawansowanego (T-X), które nie zaprezentowały rzeczywistej konstrukcji (Northrop Grumman ujawnił prototyp Model 400, 2016-08-20). Na stronie internetowej koncernu z Seattle pojawiły się krótkie filmy, na których można dostrzec niektóre elementy samolotu, jednak są to jedynie komputerowe wizualizacje.

Można na nich dostrzec, że będzie to konstrukcja w układzie średniopłata, z bocznymi wlotami powietrza do silnika i klasycznym usterzeniem. Samolot przypomina T-38, z nieco przekonstruowaną nosową częścią kadłuba.

Oficjalna prezentacja samolotu zaplanowana jest na 13 września w zakładach Boeinga w St. Louis. Kilka dni później w Maryland rozpocznie się konferencja US Air Force Association, pod nazwą Air, Space & Cyber. Przewiduje się, że w jej trakcie swoje propozycje zaprezentują wszyscy konkurenci oferujący nowe samoloty szkolenia zaawansowanego.

Pentagon powinien opublikować zapytanie ofertowe w konkursie T-X  przed końcem br. Wybór zwycięskiej konstrukcji ma nastąpić na początku roku budżetowego 2018. Do 2020-2021 ma zostać wyprodukowanych 5 samolotów przedseryjnych do prób. Pierwsze samoloty seryjne mają trafić do służby w USAF w 2024.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.