Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Northrop Grumman ujawnił prototyp Model 400

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 sierpnia 2016

Wczoraj na lotnisku w Palmdale w Kalifornii Northrop Grumman nieoficjalnie zaprezentował prototyp samolotu Model 400, który jest oferowany w przetargu na samolot szkolny dla USAF – T-X. Samolot został zaprojektowany przez spółkę zależną koncernu – Scaled Composites, kierowaną przez legendarnego konstruktora, Burta Rutana. Według rejestru FAA, Model 400 jest napędzany jednym silnikiem GE Aviation F404-102D.

Northrop Grumman Model 400 w czasie kołowania na lotnisku w Palmdale / Zdjęcie via Twitter

Scaled Composites rozpoczęły prace nad projektem Model 400 w połowie 2015, stosując metody szybkiego prototypowania. Model samolotu pokazano po raz pierwszy grupie dziennikarzy w grudniu ub.r. Zewnętrznie Model 400 przypomina dotychczas używane przez USAF do szkolenia samoloty T-38C Talon. Jest jednak napędzany jednym silnikiem (T-38 – dwoma), co – wraz z nowoczesną, kompozytową strukturą płatowca i cyfrową awioniką – ma zmniejszyć koszty szkolenia przynajmniej o połowę.

US Air Force planują zakup w przyszłej dekadzie co najmniej 300 samolotów, które zostaną wyłonione w przetargu na Trainer-X (T-X). O kontrakt rywalizują Raytheon, Leonardo i CAE oferujące T-100 – wariant M346 (Raytheon dołącza do konkursu T-X, 2016-02-23), Lockheed Martin i Korea Aerospace Industries proponujące zmodyfikowany T-50A (T-50A dla programu T-X oblatany, 2016-06-05), a także dwa zespoły projektujące całkowicie nowe konstrukcje – Boeing i Saab oraz Northrop Grumman, BAE Systems i L3.

Pierwotnie Northrop Grumman zamierzał oferować zmodernizowaną wersję samolotu Hawk Advanced Jet Trainer. Okazało się jednak, że nie spełnia on wszystkich, wielokrotnie zmienianych wymagań USAF. Nowy projekt nawiązuje do myśliwca F-20 Tigershark z lat 1970. – wersji rozwojowej Northropa F-5, z którego wywodzi się T-38.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.