Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

T-50A dla programu T-X oblatany

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 05 czerwca 2016

2 czerwca w Sancheon w Korei Południowej został oblatany prototyp samolotu szkolno-treningowego LM/KAI T-50A. Ma on uczestniczyć w przetargu na nowy system szkolenia pilotów US Air Force planowanym przez Pentagon. Samolot, podobnie jak jego pierwowzór, Lockheed Martin przygotowuje wspólnie z Korean Aerospace Industries.

T-50A w pierwszym locie / Zdjęcie: Lockheed Martin

Według komunikatu Lockheed Martina, oblot T-50A odbył się bez problemów. Pilot Mark Ward ocenił, że samolot zachowywał się bez zarzutu. – Nie mam wątpliwości, że będzie on mógł zapełnić lukę, jaka istnieje pomiędzy obecnie używanymi maszynami szkolnymi a samolotami bojowymi 5. generacji – powiedział Ward.

Samolot wybrany w programie T-X ma zastąpić stare, pamiętające początki lat 1960., nieefektywne i nieekonomiczne T-38 Talon. By zapewnić odpowiedni poziom wyszkolenia pilotów samolotów nowej generacji F-22 i F-35, USAF muszą dziś korzystać z myśliwców poprzedniej generacji F-16, jako samolotów pośrednich. Wybór następcy T-38 był jednak już wielokrotnie odkładany, bo lobby obecnego rozwiązania jest bardzo silne (Kolejna zwłoka w konkursie T-X, 2016-03-23).

T-50A w wersji T-X musiał zostać przebudowany w stosunku do pierwowzoru. Zmiany dotyczyły m.in. sondy do pobierania paliwa, wyposażenia dwumiejscowej kabiny załogi z wyświetlaczami glass-cockpit i otwartej architektury software’u. Zgodnie z wymaganiami planowanego przetargu, T-50A byłby produkowany w USA, w Greenville w Karolinie Południowej. Samolotowi będzie towarzyszyć T-50A Ground-Based Training System Oferta Lockheeda w konkursie T-X, 2016-02-12.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.