Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oferta Lockheeda w konkursie T-X

Lotnictwo wojskowe, 12 lutego 2016

W konkursie T-X na nowe samoloty szkolenia zaawansowanego dla US Air Force Lockheed Martin oferuje T-50A.

Lockheed potwierdził oficjalnie, że jego ofertą w konkursie T-X jest zmodyfikowana wersja KAI T-50 / Rysunek: Lockheed Martin

Przedstawiciele Lockheed Martina oficjalnie potwierdzili, że w konkursie na nowe samoloty szkolenia zaawansowanego dla US Air Force zaoferują T-50A, opracowany wspólnie z Korea Aerospace Industries na bazie T-50 Golden Eagle. Publiczna prezentacja jego prototypu miała miejsce w połowie grudnia 2015 (KAI prezentuje prototyp T-X, 2015-12-17).

 T-50A jest już gotowy do produkcji seryjnej. To jedyna oferta, która spełnia wszystkie wymagania szkolenia zaawansowanego pilotów wojsk lotniczych USA – powiedział Rob Weiss, wiceprezes Skunk Works. – Rozważaliśmy zaoferowanie nowej konstrukcji, ale stwierdziliśmy, że ryzyko przekroczenia kosztów i terminów jest w tym przypadku zbyt duże. Po zakończeniu ok. 80 % prac zakończyliśmy ten projekt – dodał Rob Weiss. W wywiadzie udzielonym tygodnikowi Flight Weiss poinformował, że opracowanie nowego samolotu szkolenia zaawansowanego kosztowałoby 8 razy więcej niż oparcie projektu na T-50.

W przypadku wygranej w konkursie, T-50A będą montowane w zakładach w Greenville w Karolinie Pd. Główne zespoły, jak skrzydła, kadłub i usterzenie, będą dostarczane tam z wytwórni KAI w Sacheon. Znajduje się tam m. in. 13 hangarów i droga startowa długości ponad 2400 m. W Greenville realizowane będzie także szkolenie i loty odbiorcze. 

Oblot pierwszego T-50A ma nastąpić już wkrótce. Przed końcem br. dołączy do niego drugi samolot tego typu. Następnie obydwa zostaną przebazowane do USA, aby wziąć udział w próbach w locie, z udziałem pilotów wojskowych, które rozpoczną się w 2017 (Kontrakt na wsparcie T-38 dla Boeinga, 2016-01-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.