Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Global 7000 oblatany

Lotnictwo cywilne, 07 listopada 2016

W piątek Bombardier oblatał prototyp najnowszego odrzutowca klasy biznes – Global 7000.

Najnowszy samolot odrzutowy klasy biznes skonstruowany przez Kanadyjczyków – Global 7000 – startuje do pierwszego lotu / Zdjęcie: Bombardier

Załogę pierwszego przedseryjnego Globala 7000 stanowili piloci doświadczalni Ed Grasman i Jeff Karnes oraz inżynier prób w locie Jason Nikel. Samolot wystartował z lotniska przy zakładach Bombardiera w Toronto w piątek o 10:25 czasu miejscowego.

Następnie wzniósł się na wysokość 6096 m i rozwinął prędkość 445 km/h. Podczas lotu załoga sprawdziła działanie podstawowych instalacji pokładowych oraz dokonała oceny własności pilotażowych samolotu. Lądowanie nastąpiło po 2 h 27 min.

Najnowszy odrzutowiec biznesowy Bombardiera ma rywalizować z Gulfstreamem G650. W jego podzielonej na 4 sekcje kabinie, długości 16,64 m, szerokości 2,49 m i wysokości 1,91 m, ma mieścić się maksymalnie 17 pasażerów. Global 7000 ma być zdolny do wykonywania lotów non-stop pomiędzy Londynem i Singapurem lub Nowym Jorkiem i Dubajem. Maksymalna prędkość samolotu wynosić ma M0,925. Zasięg przy prędkości przelotowej M0,85 wynosić ma 13 705 km, z 8 pasażerami na pokładzie (Montaż pierwszego Globala 7000 , 2015-09-18).

Napęd stanowią 2 silniki turbowentylatorowe GE Passport, rozwijające ciąg 73 kN każdy. Długość Globala 7000 to 33,9 m, rozpiętość skrzydeł – 31,7 m, a wysokość – 8,2 m. Obliczeniowa długość rozbiegu to 1814 m, a dobiegu – a 856 m. Maksymalna wysokość lotu Globala 7000 wynosić ma 15 545 m.

Próby w locie Globala 7000 prowadzone będą w Toronto, a następnie w Wichita w stanie Kansas w USA. Weźmie w nich udział 5 samolotów przedseryjnych. Uzyskanie Certyfikatu Typu i dostawy pierwszych seryjnych Globali 7000 ma nastąpić przed końcem 2018. Cena jednostkowa odrzutowca szacowana jest na 72,5 mln USD (ok. 282 mln zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.