Bombardier rozpoczął wytwarzanie zespołów prototypów nowych samolotów klasy biznes – Global 7000 i 8000.
Kanadyjskie przedsiębiorstwo poinformowało o rozpoczęciu produkcji głównych zespołów dwóch nowych samolotów odrzutowych klasy biznes – Global 7000 i Global 8000. Tylne części ich kadłubów powstają w zakładach w meksykańskim Querétaro, a struktury kabin załogi – w St-Laurent w Kanadzie. Środkowe części kadłubów produkowane są w wytwórni francuskiego przedsiębiorstwa Aerolia w Méaulte, natomiast skrzydła wytwarzają zakłady Triumph z Red Oak w Teksasie.
Global 7000 będzie samolotem zdolnym do przewiezienia maksymalnie 19 pasażerów w kabinie, w której wydzielone będą aż 4 przedziały. Jego prędkość przelotowa wynosić ma Ma0,90 (957 km/h). Zasięg obliczeniowy samolotu z 10 pasażerami i 4 członkami załogi to 13520 km, przy prędkości przelotowej Ma0,85, z rezerwą paliwa NBAA IFR na 370 km lotu. Global 7000 dostępny będzie w 2016.
NatomiastGlobal 8000, o identycznej pojemności i prędkości przelotowej, dysponować ma zasięgiem aż 14 631km, przy założeniach identycznych jak podane powyżej. Pozwoli mu to na wykonywanie lotów non-stop pomiędzy Los Angeles i Sydney czy Genewą i Szanghajem. Pierwsze Globale 8000 pojawią się na rynku w 2017.
Dotychczas producent zdobył zamówienia na 45 samolotów obydwu w/w typów (8 biznesowych Bombardierów, 2012-07-01). Nowe biznesjety mają stanowić uzupełnienie modeli Global 5000 i 6000 (Global 6000 certyfikowany w Brazylii, 2013-01-23).