Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnienie Globala 7000

Lotnictwo cywilne, 03 sierpnia 2015

Bombardier anonsował późniejsze wprowadzenie na rynek nowego odrzutowca klasy biznes, Global 7000.

Nowy biznesjet Bombardiera, Global 7000, pojawi się na rynku z dwuletnim opóźnieniem / Rysunek: Bombardier

Kolejny z potentatów rynku lotniczego, Bombardier, ogłosił, że jeden z jego najnowszych samolotów wejdzie do eksploatacji z dużym opóźnieniem. Tym razem kwestia dotyczy jednak nie wojskowego statku powietrznego, jak w przypadku Embraera (Opóźnienie KC-390, 2015-07-31), ale odrzutowca klasy biznes Global 7000. Samolot ten miał być odpowiedzią na konkurencyjne konstrukcje Dassault (Falcon 5X i 8X, Paris Air Show 2015: Premiera Falcona 8X, 2015-06-15) i Gulfstreama (G650, G650ER lot dookoła świata, 2015-02-20).

Co ciekawe, w maju ub. r. Kanadyjczycy z wielką pompą anonsowali rozpoczęcie produkcji pierwszych głównych zespołów do w/w samolotów (Ruszyła produkcja nowych Bombardierów, 2014-05-13). Global 7000 miał być dostępny już w przyszłym roku. Obecnie nowy szef Bombardiera, Allan Bellemare poinformował, że z powodu niesprecyzowanych zmian konstrukcyjnych wejście Globala 7000 do eksploatacji przesunie się na drugą połowę 2018.

Samolot ma mieć czterosekcyjną kabinę i skrzydło o nowoczesnej konstrukcji, zoptymalizowane zarówno dla warunków przelotowych, jak i startu z lotnisk o krótkich pasach. Zdaniem Bellemare’a to główna przyczyna opóźnienia programu. Mimo tego realizowany jest montaż pierwszego prototypu Globala 7000, a trzy kolejne samoloty przedseryjne są w różnych stadiach montażu i produkcji. Szef Bombardiera nie podał jednak żadnych szczegółów dotyczących innego odrzutowca z tej rodziny – Global 8000, który miał pojawić się na rynku w 2017.

Zmiana harmonogramu związanego z Globalem 7000 to kolejna w br. zła wiadomość dla akcjonariuszy kanadyjskiego przedsiębiorstwa. W styczniu ogłoszono wstrzymanie na czas nieokreślony prac na Learjetem 85. Natomiast kilka miesięcy temu postanowiono zmniejszyć tempo produkcji odrzutowców klasy biznes Global 5000/6000 z 80-85 rocznie do 50-60, motywując to malejącym zapotrzebowaniem na rynkach w ChRL, Rosji i Ameryce Łacińskiej.

Wiadomo jednak, że w/w posunięcia związane są z przekroczeniem kosztów związanych z opracowaniem nowych samolotów komunikacji regionalnej z rodziny CSeries. Obecnie wszystkie wysiłki Kanadyjczyków skupiają się na zdobyciu nowych zamówień na CS100 i CS300 (Paris Air Show 2015: Debiut CSeries, 2015-06-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.