Boeing oblatał prototyp tankowca KC-46A Pegasus w docelowej konfiguracji.
W piątek po południu w zakładach Boeinga w Seattle oblatano drugi przedseryjny wielozadaniowy transportowiec tankowiec KC-46A Pegasus. W odróżnieniu od pierwszego prototypu został on wyposażony w docelową instalację paliwową i urządzenia do przetaczania nafty.
KC-46A, noszący oznaczenie EMD2, wystartował do pierwszego lotu o 13:24 czasu lokalnego z lotniska Paine Field. Po 4 godzinach wylądował na Boeing Field w Seattle. W trakcie lotu załoga sprawdziła działanie zespołu napędowego, układów sterowania lotem i instalacji pokładowych. Maksymalna wysokość lotu wyniosła 10 668 m.
Pierwszy przedseryjny KC-46A (EMD1, oznaczany przez producenta jako 767-2C) wylatał dotychczas ponad 150 godzin w trakcie prób (Zakończono próby flatterowe KC-46, 2015-08-17). W odróżnieniu od niego EMD2 jest pełnoprawnym Pegasusem, przystosowanym do podawania paliwa samolotom wojskowym.
Obecnie specjaliści Boeinga przygotowują go do następnych lotów, podczas których zostaną wysunięte przewody elastyczne i przewód sztywny, służące do przetaczania nafty i zbadana zostanie stateczność. Po nich samolot powróci do hangaru, gdzie sprawdzona będzie instalacja paliwowa i podskrzydłowe zasobniki z przewodami elastycznymi.
W trakcie następnego etapu prób, które potrwają przez kolejne 5-6 miesięcy, zostanie sprawdzona zdolność EMD2 do przetaczania nafty, zarówno za pomocą przewodu sztywnego, jak i przewodów elastycznych, 6 typom samolotów używanych przez US Air Force – F-16, C-17, F/A-18, A-10 (A-10 będą wycofane, 2015-03-09), AV-8B (Plany przezbrojenia USMC w F-35B, 2015-08-14) i KC-46A. Po przeprowadzeniu analizy tych prób dowództwo US Air Force podejmie decyzję o rozpoczęciu produkcji małoseryjnej Pegasusów. Początkowo wyprodukowane zostaną 2 transze, liczące 7 i 12 samolotów.
Łącznie US Air Force mają zakupić 179 KC-46A. Zastąpią one w służbie KC-135, których średni wiek to 53 lata i nieco młodsze, liczące sobie średnio KC-10.