Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy lot KC-46A

Lotnictwo wojskowe, 28 września 2015

Boeing oblatał prototyp tankowca KC-46A Pegasus w docelowej konfiguracji.

Drugi przedseryjny KC-46A wyposażony jest w docelową instalację paliwową i urządzenia do przetaczania nafty / Zdjęcie: Boeing

W piątek po południu w zakładach Boeinga w Seattle oblatano drugi przedseryjny wielozadaniowy transportowiec tankowiec KC-46A Pegasus. W odróżnieniu od pierwszego prototypu został on wyposażony w docelową instalację paliwową i urządzenia do przetaczania nafty.

KC-46A, noszący oznaczenie EMD2, wystartował do pierwszego lotu o 13:24 czasu lokalnego z lotniska Paine Field. Po 4 godzinach wylądował na Boeing Field w Seattle. W trakcie lotu załoga sprawdziła działanie zespołu napędowego, układów sterowania lotem i instalacji pokładowych. Maksymalna wysokość lotu wyniosła 10 668 m.

Pierwszy przedseryjny KC-46A (EMD1, oznaczany przez producenta jako 767-2C) wylatał dotychczas ponad 150 godzin w trakcie prób (Zakończono próby flatterowe KC-46, 2015-08-17). W odróżnieniu od niego EMD2 jest pełnoprawnym Pegasusem, przystosowanym do podawania paliwa samolotom wojskowym.

Obecnie specjaliści Boeinga przygotowują go do następnych lotów, podczas których zostaną wysunięte przewody elastyczne i przewód sztywny, służące do przetaczania nafty i zbadana zostanie stateczność. Po nich samolot powróci do hangaru, gdzie sprawdzona będzie instalacja paliwowa i podskrzydłowe zasobniki z przewodami elastycznymi.

W trakcie następnego etapu prób, które potrwają przez kolejne 5-6 miesięcy, zostanie sprawdzona zdolność EMD2 do przetaczania nafty, zarówno za pomocą przewodu sztywnego, jak i przewodów elastycznych, 6 typom samolotów używanych przez US Air Force – F-16, C-17, F/A-18, A-10 (A-10 będą wycofane, 2015-03-09), AV-8B (Plany przezbrojenia USMC w F-35B, 2015-08-14) i KC-46A. Po przeprowadzeniu analizy tych prób dowództwo US Air Force podejmie decyzję o rozpoczęciu produkcji małoseryjnej Pegasusów. Początkowo wyprodukowane zostaną 2 transze, liczące 7 i 12 samolotów.

Łącznie US Air Force mają zakupić 179 KC-46A. Zastąpią one w służbie KC-135, których średni wiek to 53 lata i nieco młodsze, liczące sobie średnio KC-10.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.