Nowy zestaw udoskonaleń związanych z zaawansowanym uzbrojeniem, oprogramowaniem i awioniką dla wielozadaniowych samolotów bojowych Eurofighter Typhoon jest testowany przez pilotów 41 (R) eskadry doświadczalnej Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytani) w bazie RAF Coningsby, w Lincolnshire.
Testy poprzedzają wprowadzenie ulepszeń dla całej floty samolotów tego typu w Wielkiej Brytanii. Prace są główną częścią projektu Centurion, którego celem jest płynne przejęcie zdolności uderzeniowych samolotów Tornado GR4 przez Typhoony (Bułgarski koń wystartował, 2017-07-10).
Testy operacyjne i ocena modernizacji, oznaczone jako 1. etap projektu Centurion, obejmują próby oprogramowania kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze MBDA Meteor, zdolnych do zwalczania celów poza zasięgiem wzroku i pocisków manewrujących Storm Shadow. Testy, wykonywane przez personel 41 (R) eskadry RAF, razem ze specjalistami z zakładów BAE Systems w Warton, odbywają się po zakończeniu prób wdrożenia, a następnie po modernizacji 6 samolotów. W przedsięwzięciu biorą też udział inne przedsiębiorstwa zrzeszone w konsorcjum Eurofighter GmbH – Airbus i Leonardo – przy wsparciu producenta uzbrojenia – MBDA.
Prace dotyczą również wielu nowych zdolności przeznaczonych wyłącznie dla RAF, w tym dodatkowego interfejsu człowiek-maszyna. Testy operacyjne i ocena obejmują próby naziemne i próby w locie, a także zapoznanie pilotów i obsługi naziemnej z nowymi funkcjami wprowadzonymi w ramach modernizacji. Zmodernizowane Typhoony, zdolne do przenoszenia kpr Meteor i Storm Shadow mają wejść do służby w RAF na początku 2018.
Ostatni etap projektu Centurion obejmuje integrację z pocisku powietrze-powierzchnia Brimstone. Pierwsze odpalenie pocisku Brimstone z głowicą bojową, przenoszonego przez Typhoona, zostało przeprowadzone w tym miesiącu (Kolejne próby integracji Brimstone z Typhoonem, 2017-03-14).