Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe trasy Ryanaira

Lotnictwo cywilne, 14 lutego 2018

Ryanair ogłosił dziś nowy rozkład lotów z Polski. W br. linia zaoferuje prawie 60 nowych tras, obsługując w Polsce ponad 11 milionów pasażerów. Z Warszawy-Modlina przewoźnik zaoferuje zimą trasę do Ammanu (2 razy tygodniowo), a latem połączenia do Burgas, Pescary i Rimini. Ogółem z Modlina dostępnych będzie 50 tras latem i 43 zimą. W Krakowie nowa trasa na lato to Burgas, a we Wrocławiu – Ateny (2 razy tygodniowo), Faro i Podgorica (1 raz tygodniowo). Z Gdańska można będzie latem wybrać się do Aten (2 razy tygodniowo), a z Poznania do Aten, Billund, Castellon, Madrytu, Oslo Torp i Tel Awiwu.

W br. Ryanair zaoferuje prawie 60 nowych tras, obsługując w Polsce ponad 11 milionów pasażerów / Zdjęcie: Port lotniczy Warszawa-Modlin

Irlandzkie towarzystwo zakłada, że w 2018 przewiezie w polskiej siatce połączeń ponad 11 mln pasażerów. Na terenie naszego kraju będzie dysponował w tym roku 5 bazami i obsługiwał 13 lotnisk. Samoloty nowej linii czarterowej Ryanair Sun będą stacjonować w Warszawie (Lotnisko Chopina – 2) oraz Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu (po jednym). Obecnie Ryanair dysponuje flotą 430 Boeingów 737 i oczekuje na dostawę 240 kolejnych. Docelowo w 2024 Irlandczycy chcą posiadać 600 samolotów (Ryanair uruchomi trasy do Jordanii , 2018-02-05).

Przeważająca część dzisiejszej konferencji poświęcona była sporowi, jaki Ryanair toczy z PP Porty Lotnicze (PPL). W grudniu ub. r. Irlandczycy złożyli oficjalną skargę w Departamencie Konkurencji Komisji Europejskiej na naruszenie konkurencji przez PPL – udziałowca i konkurenta lotniska Warszawa-Modlin – poprzez uniemożliwianie rozbudowy infrastruktury w Modlinie. Ryanair poinformował również, iż w ciągu najbliższych pięciu lat podwoi liczbę pasażerów na swoich lotach z/do Warszawy z 3 do 6 mln rocznie oraz utworzy przynajmniej 25 nowych połączeń z Warszawy Modlin, jeśli PPL przestanie blokować rozwój tego portu, lub z Lotniska Chopina w bezpośredniej konkurencji z LOT-em (Spór PLL LOT z Modlinem, 2018-01-19).

Członek Zarządu ds. Regulacyjnych i Prawnych Ryanair Juliusz Komorek twierdzi, że irlandzkie towarzystwo może zwiększyć liczbę pasażerów obsłużonych w Modlinie do 6 mln w ciągu najbliższych 5 lat, jednak jest to uwarunkowane rozbudową portu. Jeśli Modlin się nie rozwinie, to ruch Ryanaira na tym lotnisku będzie oscylował w granicach 3 mln pasażerów rocznie, przy tej samej liczbie tras. Port Warszawa-Modlin może w większym stopniu uczestniczyć w rozwoju Ryanaira, ale nie ma już miejsca na nasz wzrost, a rozwój lotniska i inwestycje są blokowane – stwierdził Komorek.

Jesteśmy gotowi przenieść połowę swojego ruchu na Lotnisko Chopina i udostępnić sloty w Modlinie PLL LOT. Do dziś nie doczekaliśmy się odpowiedzi – powiedział Juliusz Komorek.

Marcin Danił, wiceprezes lotniska w Modlinie ds. korporacyjnych dodał, że Modlin chce się rozwijać, zgodnie ze swoją ofertą. Jesteśmy portem niskokosztowy. Nasze opłaty nie były ustalane z myślą o konkretnym przewoźniku [Ryanair], lecz zgodnie z naszą strategią. Naszym założeniem jest, by port lotniczy Warszawa-Modlin był tani dla każdego przewoźnika – podkreślił Danił.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.