Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bojowe użycie Su-57 w Syrii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 26 maja 2018

Minister obrony FR Siergirj Szojgu ujawnił, że w lutym 2018 w Syrii testowano bojowe użycie nowych samolotów wielozadaniowych Su-57. Wystrzeliwały one m.in. perspektywiczne pociski samosterujące o przeznaczeniu operacyjno-taktycznym. Operacja służyła ocenie możliwości opracowywanych obecnie systemów w realnych warunkach bojowych.

Test pocisku samosterującego H-59MK2 wystrzelonego z samolotu Su-57 / Zdjęcie MO FR

Informacje o tym, że dwa Su-57 przebazowano do Hmejmim w Syrii rosyjskie media poinformowały 22 lutego (Operacyjne testy dwójki Su-57 w Syrii, 2018-02-23). Chodziło o egzemplarze T-50-9 i T-50-11. W przelocie z Rosji towarzyszyły im cztery myśliwce wielozadaniowe Su-35S oraz samolot rozpoznania radiolokacyjnego i dowodzenia A-50U. Teraz przeprowadzenie misji potwierdził Szojgu. Dodał przy tym, że trwała ona jedynie 2 dni.

Samoloty Su-57 nie są jeszcze produkowane seryjnie. Dopiero pod koniec 2017 rozpoczęły się testy prototypów z nowymi, przeznaczonymi do nich zespołami napędowymi. Badania tej konfiguracji mają potrwać co najmniej 3 lata. Produkowane wcześniej seryjne Su-57 będą wyposażane w silniki starszego typu, używane dotąd w prototypach samolotów.

Użyte w Syrii pociski to zapewne H-59MK2 produkowane przez Korporację TRW. To rosyjski odpowiednik pocisków AGM-158 JASSM, Scalp EG/Storm Shadow czy Taurus. Ma długość 4,2 m, a jego masa wynosi 770 kg przy masie głowicy bojowej równej 310 kg i zasięgu ponad 500 km. Pociski H-59MK2 mogą być przenoszone w wewnętrznych komorach Su-57.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.