Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekordowe negocjacje Boeinga z Izraelem

Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 28 lipca 2018

Izraelskie media poinformowały o negocjacjach dotyczących zakupu przez Tel Awiw rekordowej partii uzbrojenia od jednego producenta – Boeinga. Potencjalnie kontrakt może być wart 11 mld USD. Środki na jego opłacenie miałyby pochodzić z pomocy finansowej USA dla Izraela, wynoszącej obecnie ok. 3,8 mld USD rocznie.

Izraelskie McDD (Boeing) F-15C w czasie ubiegłorocznych ćwiczeń Blue Flag / Zdjęcie: USAF

Rozmowy dotyczą zakupu czterech typów statków powietrznych: myśliwców F-15IA (Israel Advanced), tankowców KC-46A Pegasus, przemiennopłatów V-22 Osprey i śmigłowców transportowych CH-47F Chinook. Ich dostawy miałyby zostać zrealizowane w ciągu 10 lat od chwili podpisania kontraktu, planowanego najpóźniej na koniec br. Nie ujawniono liczby zamawianych maszyn, ale nieoficjalnie wiadomo, że w przypadku F-15IA i CH-47F chodzi o wyposażenie eskadry, czyli po ok. 25 egzemplarzy (Izrael chce kupić unowocześnione F-15I, 2018-05-16).

Analitycy oceniają, że F-15IA będzie odpowiadać standardem samolotom zakupionym niedawno przez Arabię Saudyjską i Katar – F-15SA i F-15QA (20 lat temu Izrael otrzymał 25 dwumiejscowych wielozadaniowych F-15I), choć może chodzić także o F-15X, oferowany obecnie przez Boeinga rodzimym wojskom lotniczym. Z kolei V-22 i CH-47F mają zastąpić starzejące się śmigłowce transportowe CH-53 Sea Stallion, eksploatowane w Izraelu od blisko 50 lat.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.