Śmigłowce wielozadaniowe Airbus H225M Caracal (wcześniej oznaczane jako EC725) wylatały już 100 tysięcy godzin. Wiropłaty tego typu eksploatowane są obecnie przez siły zbrojne Francji, Brazylii, Meksyku, Malezji, Indonezji i Tajlandii w liczbie 88 egzemplarzy.
Pierwszy H225M dostarczono francuskim Armée de l'Air (wojskom lotniczym) w 2006. W tym samym roku Francuzi wysłali go do Libii, gdzie na jego pokładzie ewakuowano łącznie około 300 osób. Od tamtej pory Caracale dowiodły swojej niezawodności w podczas działań bojowych i kryzysów, operując na terenie Afganistanu, Czadu, Wybrzeża Kości Słoniowej, Republiki Środkowoafrykańskiej i Mali, a także w Libii, wspierając operacje pod przewodnictwem NATO.
Przystosowany do operowania z okrętów i lądu, H225M może latać przy każdej pogodzie, nawet w warunkach oblodzenia, a jego awionika jest przystosowana do lotów w okularowych wzmacniaczy obrazu. Zasięg Caracala, wynoszący 1296 km, może być wydłużony dzięki pobieraniu paliwa podczas lotu, co zwiększa jego długotrwałość do 10 godzin, jak zademonstrowały niedawno Armée de l'Air w warunkach operacyjnych.
Niedawno Kong Thab Akat Thai (królewskie wojska lotnicze Tajlandii) zamówiły kolejne 4 H225M do misji ratownictwa bojowego i transportu żołnierzy. Inni nabywcy Caracali to Kuwejt, który w 2016 zawarł kontrakt na 30 śmigłowców i Singapur (Tajlandia kupiła kolejne 4 H225M, 2018-09-21).
H225M produkowane są w dwóch wytwórniach – we francuskim Marignane i w brazylijskiej Itajubie. Tamtejsze zakłady Helibras świętują w tym roku 40 lat istnienia i 10-lecie programu H-XBR, czyli strategicznej współpracy Airbus Helicopters z Ministerstwem Obrony Brazylii przy produkcji 50 śmigłowców H225M dla Exército Brasileiro (wojsk lądowych), Marinha do Brasil (marynarki wojennej) i Força Aérea Brasileira (wojsk lotniczych). Zakłady Helibras opuściły dotychczas 32 H225M (10 tys. h nalotu H-36, 2017-09-29).