W ramach polepszania interoperacyjności europejskich sił zbrojnych na początku października w bazie lotniczej ВА125 Istres-Le Tubé Sous-Lieutenant Monier przeprowadzono próby pobierania paliwa przez śmigłowiec H225M Caracal Armée de l’Air (wojsk lotniczych Francji) z tankowca KC-130H Ejército del Aire (wojsk lotniczych Hiszpanii).
Załoga KC-130H składała się z pilotów hiszpańskiego Centro Logístico de Armamento y Experimentación (CLAEX, centrum uzbrojenia i prób) i inżyniera prób w locie z francuskiej Direction Générale de l’Armement (DGA, Agencji ds. zamówień obronnych). W skład załogi Caracali wchodzili piloci doświadczalni, inżynierowie i technicy z DGA i Centre d’expérimentation aérienne militaire (CEAM, centrum badawczego wojsk lotniczych).
Loty przeprowadzone w trakcie prób umożliwiły walidację procedur tankowania w ciągu dnia oraz uzyskanie wszystkich danych potrzebnych do zaplanowania kolejnego etapu prób – pobierania nafty nocą.
Tankowanie śmigłowca podczas lotu jest szczególnie trudną operacją dla pilota, ale jest to kluczowa zdolność strategiczna umożliwiająca wiropłatom wykonywanie operacji dalekiego zasięgu.
Francja jest jedynym krajem europejskim, który ma obecnie śmigłowce zdolne do pobierania paliwa w locie (100 tys. h nalotu H225M, 2018-10-05, Caracale ćwiczyły w Mildenhall, 2017-05-12). Ejército del Aire mają na stanie dwa KC-130H przystosowane do podawania śmigłowcom nafty za pomocą przewodu elastycznego.