Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Znaleziono szczątki F-35A

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, 10 kwietnia 2019

Japońskie lotnicze siły samoobrony (JASDF) poinformowały, że dziś wieczorem, ok. 21:45 czasu lokalnego, udało się odnaleźć fragmenty usterzenia myśliwca Lockheed Martin F-35A, który o 19:27 czasu lokalnego (10:27 GMT) zniknął z ekranów radarów (Zaginął japoński F-35A, 2019-04-09). Nadal trwają poszukiwania jego pilota. Nadzieja, że przeżył on wypadek, jest minimalna.

W akcji poszukiwania wraku samolotu Lockheed Martin F-35A i jego pilota uczestniczą m.in. okręty i samoloty JASDF i US Navy / Zdjęcie: JASDF

W poszukiwaniach bierze udział 11 samolotów i śmigłowców JASDF, w tym UH-60J i U-125. Wspierają je okręty i statki powietrzne floty. Do poszukiwań włączyła się US Navy. Wody w rejonie upadku samolotu patroluje samolot P-8A i niszczyciel rakietowy USS Stethem. W miejscu wypadku Pacyfik ma ok. 1,5 km głębokości.

Myśliwiec F-35A, który się rozbił, wystartował wczoraj wieczorem z bazy Misawa. Jego pilot miał ćwiczyć wykonywanie zadań wywalczania przewagi w powietrzu w warunkach nocnych. Leciał wspólnie z 3 innymi samolotami tego typu. Według rzecznika JASDF, w czasie lotu nie pilot zgłaszał żadnych problemów, a tuż przed katastrofą zameldował o zakończeniu ćwiczeń.

Dowództwo JASDF zdecydowało o zawieszeniu lotów pozostałych posiadanych 12 F-35A (każdy kosztował ponad 90 mln USD). Ostatni z nich dotarł do Japonii w styczniu 2019. W marcu JASDF ogłosiły utworzenie z F-35A pierwszej eskadry operacyjnej stacjonującej w bazie Misawa.

Wczorajszy wypadek jest drugim w historii F-35. We wrześniu 2018 rozbił się F-35B US Marine Corps z bazy Beaufort (Pierwszy rozbity F-35, 2018-09-29). Jego pilot zdołał się katapultować i nie odniósł poważniejszych obrażeń.

Rozbity wczoraj samolot to pierwszy myśliwiec F-35A zmontowany w Japonii, w zakładach Mitsubishi Heavy Industries (MHI) Komaki South F-35 Final Assembly and Check Out (FACO) w Nagoi. Zademonstrowano go publicznie 5 czerwca 2017, a oblatano 12 lipca 2017 / Zdjęcie: Lockheed Martin – Thinh Nguyen

Rozbity wczoraj samolot był pierwszym F-35A zmontowanym w Japonii (nr rej. 79-8705, nr ser. AX-05). Kosztował równowartość ponad 125 mln USD. Do czasu katastrofy wylatał 280 godzin. Rozbił się w 28 minucie lotu.

Zaginiony pilot miał wylatane 3200 godzin, w tym 60 h na F-35A.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.