Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Japonia zatwierdziła zakup 105 F-35

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 18 grudnia 2018

Japoński gabinet zatwierdził plan zakupu dodatkowych 105 wielozadaniowych samolotów bojowych F-35 Lightning II. Razem z nabytymi już 42, Tokio będzie dysponować aż 147 samolotami tego typu – drugą w świecie flotą pod względem liczebności – w tym 40 (według innych źródeł 42) F-35B (skróconego startu i pionowego lądowania). Według dokumentów przedstawionych przez resort obrony ich cena jednostkowa ma spaść z obecnych 15 mld jenów do 11 mld jenów.

Japonia chce docelowo posiadać aż 147 wielozadaniowych samolotów bojowych F-35A/B / Zdjęcie: MO Japonii

Pierwszy japoński F-35A (wersja klasycznego startu i lądowania), wyprodukowany w zakładach Mitsubishi Heavy Industries w Nagoi, został zaprezentowany w czerwcu 2019. Od 2019 wytwórnię ma opuszczać rocznie 6 F-35A, a zakłady IHI Corporation mają wytwarzać na licencji taką samą liczbę silników Pratt & Whitney F135.

Rząd w Tokio nie podał harmonogramu dostaw samolotów, wiadomo jednak, że bierze pod uwagę możliwość wyprodukowania niektórych F-35 dla rodzimych sił zbrojnych w zakładach w USA. Jednocześnie kontynuowany będzie projekt własnego nowego wielozadaniowego samolotu bojowego, we współpracy z partnerami zagranicznymi.

Przyjęty przez Tokio tzw. średnioterminowy program obrony przewiduje wydatki w wysokości 27,5 bln jenów (244 mld USD) w l. 2019-2023. Kwota ta obejmuje m.in. zmodyfikowanie dwóch wielozadaniowych niszczycieli typu Izumo i przystosowanie do operowania z ich pokładów F-35B (mówi się o zamontowaniu specjalnych ramp na dziobie, Nowa klasyfikacja typu Izumo, 2018-12-10) oraz zakup 4 wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących KC-46A Pegasus i 9 samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia E-2D Hawkeye (Japonia kupuje kolejne E-2D, 2018-09-12).

F-35B ułatwiłyby Japonii obronę odległych wysp, ponieważ jedyne pasy startowe o długości 2,4 km, odpowiednie dla F-35A, znajdują się w bazach lotniczych na Okinawie i Iwo-Jimie. Wprowadzenie do służby samolotów skróconego startu i pionowego lądowania znacznie zwiększyłoby elastyczność działania japońskich wojsk lotniczych.

Japonia chce też polepszyć swoje zdolności prowadzenia działań w przestrzeni kosmicznej i cyberprzestrzeni oraz prowadzić prace badawczo-rozwojowe nad bronią elektromagnetyczną.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.