Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kończą się testy F-35C z Auto-GCAS

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 czerwca 2019

W NAS Patuxent River kończą się testy samolotu stealth F-35C z automatycznym systemem unikania kolizji z ziemią (Auto Ground Collision Avoidance System, Auto-GCAS). Pierwsze testy Auto-GCAS rozpoczęły się w 2018 na F-35A w Edwards Air Force Base w Kalifornii. Ponieważ uznano je za udane, na początku 2019 w Patuxent River rozpoczęto testy F-35B. F-35C jest testowany jako ostatni.

F-35C z bazy Patuxent River w czasie testów automatycznego systemu unikania kolizji z ziemią (Auto-GCAS), Zachodnia Wirginia, 17 czerwca 2019 / Zdjęcie: US Navy

Auto-GCAS ma pomóc w uratowaniu samolotu przed uderzeniem w ziemię (lub wodę) w przypadku nagłej utraty przytomności przez pilota (Pilot F-35A utracił orientację przestrzenną?, 2019-06-11) lub – na przykład – nadmiernym skoncentrowaniu się przez niego na celu – poprzez aktywację i przejęcie kontroli nad samolotem i wyprowadzeniu go na bezpieczną wysokość. Ma działać w tle, nie utrudniając manewrowania myśliwcem

Auto-GCAS nie jest nową koncepcją. Podobny system jest stosowany na samolotach F-16 i F-22. Według dostępnych informacji, już 8 razy uratował życie pilotów US Air Force. Oprogramowanie F-35 Auto-GCAS zostało opracowane na bazie F-16 Auto-CGAS.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.