Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Uziemione F-35B z Yumy

Lotnictwo wojskowe, 26 czerwca 2017

Dowództwo USMC na jeden dzień wstrzymało loty wielozadaniowych samolotów bojowych F-35B stacjonujących w bazie Yuma. Powodem były problemy z ALIS.

Zakaz lotów dotyczy F-35B ze składu eskadry myśliwsko-uderzeniowej VMFA-211 / Zdjęcie: USMC

W ubiegły czwartek dowódca 3rd Marine Aircraft Wing, US Marine Corps, gen. dyw. Mark Wise, wydał rozkaz o tymczasowym wstrzymaniu lotów wielozadaniowych samolotów bojowych F-35B Lightning II ze składu eskadry myśliwsko-uderzeniowej VMFA-211, stacjonujących w bazie Yuma w Arizonie. Powodem były problemy z autonomicznym systemem informacji logistycznych (ALIS).

Zadaniem ALIS jest nie tylko śledzenie każdego egzemplarza F-35 na całym świecie w trakcie jego eksploatacji, realizacja zadań diagnostycznych płatowca, awioniki i zespołu napędowego, oraz zapewnienie terminowych dostawy odpowiednich części zamiennych w żądane miejsce, ale także możliwość tworzenia, zapisywania i odtwarzania wszystkich misji bojowych.

Według oświadczenia gen. Wise’a decyzja nie była efektem pogorszenia osiągów, czy bezpieczeństwa F-35B, a jedynie koniecznością zapewnienia, że ALIS działa prawidłowo przed rozpoczęciem operacji lotniczych. Jak podaje USMC problemy dotyczyły wyłącznie oprogramowania używanego podczas obsługi technicznej samolotów ze składu VMFA-211. Wojsko i Lockheed Martin wysłały do Yumy swoich specjalistów, mających rozwiązać kwestię niedociągnięć ALIS. Następnego dnia sytuacja wróciła do normy (Hiszpania zainteresowana F-35, 2017-06-06).

We środę USAF wznowiły loty F-35A z bazy Luke, wstrzymane 9 czerwca ze względu na wadliwe działanie pokładowej wytwornicy tlenu. Przyczyna zdarzeń wciąż nie została wyjaśniona. W ramach środków zapobiegawczych lotnicy USAF muszą unikać lotów na wysokości, na jakiej miały miejsce przypadki hipoksji. Postanowiono także zmienić procedury naziemne, aby złagodzić fizjologiczne zagrożenia dla pilotów, opracować nowe szkolenia, polepszające kondycję pilotów, zwiększyć minimalną ilość tlenu w instalacji rezerwowej i wyposażyć lotników w czujniki, rejestrujące ich parametry życiowe (F-35A z Luke uziemione, 2017-06-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.