Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowy pocisk Raytheona

Imprezy branżowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 17 września 2019

Wczoraj, 16 września, podczas konwencji Air Force Association w Waszyngtonie, Raytheon zaprezentował makietę swojego nowego kierowanego pocisku rakietowego powietrze-powietrze średniego zasięgu o nazwie Peregrine. Jak poinformował producent, projekt był finansowany ze środków własnych i nie został opracowany w celu spełnienia określonych wymagań US Air Force lub US Navy. Pocisk powstał dzięki użyciu technologii zastosowanych w kpr p-p AIM-120 AMRAAM i AIM-9 Sidewinder, a także zastosowaniu dostępnych na rynku elementów i komponentów wytworzonych technikami przyrostowymi (drukowanych).

Odpalenie salwy pocisków Peregrine przez samolot wielozadaniowy F-22. Producent nie ujawnił, ile kpr tego typu będzie mieścić się w wewnętrznych komorach uzbrojeniowych F-22 i F-35 / Ilustracja: Raytheon

Według niepotwierdzonych danych Peregrine ma ok. 1,83 m długości i masę 68 kg, czyli jest krótszy i lżejszy niż AIM-120 AMRAAM (który ma 3,66 m długości i waży ok. 152 kg) oraz AIM-9 Sidewinder (który ma 2,89 m długości i waży ok. 86 kg). Przedstawiciele Raytheona twierdzą, że Peregrine łączy zasięg i autonomię AMRAAM z manewrowością AIM-9X, jest szybszy i bardziej zwrotny niż starsze pociski powietrze-powietrze średniego zasięgu i pozwoli na podwojenie ilości kpr przenoszonych przez różne samoloty wielozadaniowe. Jego nowoczesna, zminiaturyzowana wieloczynnościowa głowica samonaprowadzająca może wykrywać i śledzić cele o każdej porze doby i w każdych warunkach pogodowych.

Peregrine ma także nowy silnik, kadłub i modułowy układ sterowania lotem i głowicę bojową. Pocisk może być przenoszony na zewnętrznych belkach uzbrojeniowych wszystkich samolotów 4. i 5. generacji. Producent odmówił jednak ujawnienia, ile pocisków Peregrine będzie mieścić się w wewnętrznych komorach uzbrojeniowych F-22 i F-35.

Zdaniem producenta Peregrine może być użyty do zwalczania bezzałogowych statków latających, załogowych statków powietrznych i pocisków manewrujących na krótkim i/lub średnim dystansie. Nowy pocisk nie zastąpi używanych obecnie AIM-9 i AIM-120, ale ma uzupełniać je w arsenale. Peregrine to drugi nowy amerykański pocisk powietrze-powietrze zaprezentowany publicznie. Kilka miesięcy temu Lockheed Martin ujawnił, że prowadzi prace nad AIM-260, który ma zastąpić AIM-120 (Prace nad AIM-260, 2019-06-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.