Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Otwarcie centrum XEOS

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 01 października 2019

Wczoraj, 30 września, w podwrocławskiej Środzie Śląskiej otwarto Centrum obsługi i naprawy silników lotniczych XEOS. Dwaj globalni giganci branży lotniczej - Lufthansa Technik oraz GE Aviation urzeczywistniają tym samym swoją wizję stworzenia w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej  jednego z najnowocześniejszych tego typu obiektów na świecie, przyczyniając się jednocześnie do dynamicznego tworzenia za pośrednictwem XEOS dolnośląskiej Doliny Lotniczej.

W 2023 zakład XEOS w Środzie Śląskiej będzie naprawiał rocznie ponad 200 silników GEnx-2B i GE9X / Zdjęcia: XEOS

W uroczystości otwarcia wzięli udział najwyżsi rangą przedstawiciele spółek Lufthansa Technik i GE Aviation tworzących joint venture XEOS: Carsten Spohr, prezes Grupy Lufthansa i Dr Johanness Bussmann, prezes Lufthansa Technik oraz David Joyce, prezes GE Aviation i Jean Lydon-Rogers, prezes GE Aviation – Service. Obecnie byli także przedstawiciele Kancelarii Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej i polskiego rządu, Ambasador Republiki Federalnej Niemiec Rolf Nikel i Christian Cardona, Konsul ds. Polityczno-Ekonomicznych Konsulatu Generalnego USA w Krakowie.

W czerwcu 2015 roku podczas Paris Air Show, dwaj globalni liderzy branży lotniczej – Lufthansa Technik i GE Aviation – zdecydowali się stworzyć wspólnie nowoczesne centrum obsługowe dla silników lotniczych GEnx-2B oraz GE9X. Dziś spełniamy to marzenie, i z dumą stawiamy czoła dalszym wyzwaniom. XEOS to nowoczesne technologie, światowej klasy rozwiązania oraz najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa – powiedział Thomas Böttger, dyrektor zarządzający XEOS.

Chcemy zostawić swój ślad w historii lotnictwa i przyczynić się do rozwoju opartej na wiedzy nowoczesnej gospodarki, której jednym z filarów jest przemysł lotniczy. Piszemy tę historię z całym naszym zespołem, czerpiąc z dziedzictwa naszych spółek założycielskich i stawiając czoła potrzebom branży, oczekiwaniom klientów i wyzwaniom związanym z równoważonym rozwojem technologicznym i ochroną środowiska – dodał Stefan Schmuck, dyrektor operacyjny XEOS.

XEOS jest wspólnym przedsięwzięciem Lufthansy Technik (51% udziałów) i GE Aviation (49% udziałów). Nowy zakład naprawia silniki GE Aviation używane w samolotach pasażerskich i transportowych. Partnerzy joint venture zainwestowali 1 mld złotych w stworzenie od podstaw nowoczesnego zakładu, własnego centrum szkoleniowego, a także – w trwającej wciąż drugiej fazie realizacji projektu – nowoczesnej komory testowej.

Tworząc spółkę XEOS, Lufthansa Technik i GE Aviation realizują  swoją wizję nowoczesnego centrum obsługi silników, w którym wdrożone zostaną  najnowocześniejsze technologie efektywne procesy oraz nowoczesne zasady organizacyjne. XEOS stawia także na  wysoko wykwalifikowaną kadrę i odpowiedzialne gospodarowanie zasobami środowiska naturalnego.

Technologie wykorzystane w centrum  XEOS stanowią znakomity przykład infrastruktury XXI wieku: są ciche, o niskim poziomie emisji zanieczyszczeń, przyjazne środowisku i bezpieczne dla społeczności lokalnych. Zagadnienia ochrony środowiska są priorytetem dla inwestorów. Nowy zakład  został zaplanowany i zbudowany zgodnie z tym podejściem. 

Zakład składający się z hali obsługowej, budynku socjalnego i otaczającej je infrastruktury powstał w rekordowym czasie 16 miesięcy. Budowa rozpoczęła się w sierpniu 2017, a pracownicy wprowadzili się do nowego obiektu na początku grudnia 2018. Po kilku miesiącach próbnego rozruchu, podczas którego testowano specjalistyczne urządzenia oraz efektywność procesów i procedur, w kwietniu 2019 przyjęto do naprawy pierwszy silnik. Tym samym zakład rozpoczął swoją działalność w branży. W 2019 do naprawy trafi tu w sumie około 20 silników, a w 2023 zakład będzie naprawiał ich ponad 200 rocznie. 

Docelowo zakład zatrudni 600 pracowników. Obecnie zespół XEOS liczy 300 osób: mechaników silników lotniczych, inżynierów, logistyków i pracowników administracji, nie tylko ze Środy Śląskiej i Dolnego Śląska, ale z całej Polski i świata – w sumie 12 narodowości. Duża część kadry produkcyjnej to osoby, które dopiero w centrum XEOS uczą się nowej branży. Umożliwia im to 1,5-roczne szkolenie teoretyczne i praktyczne, prowadzone we własnym Centrum Szkoleniowym na wrocławskich Bielanach oraz w podobnych zakładach Lufthansy Technik i GE Aviation w Niemczech i Wielkiej Brytanii (XEOS w Dolnośląskim Klastrze Lotniczym, 2018-10-26).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.