Boeing przekazał odbiorcy pierwszego 747-8 z silnikami zapewniającymi lepsze osiągi.
Wczoraj w zakładach w Everett Boeing dostarczył pierwszego 747-8, wyposażonego w silniki General Electric GEnx-2B z tzw. Performance Improvement Package (PIP, dosł. pakiet polepszający osiągi). Odbiorcą samolotu, w wersji 747-8 Freighter, są linie Cathay Pacific.
Próby 747-8 z silnikami GEnx-2B PIP rozpoczęły się kilka miesięcy temu (Jeszcze lepszy Boeing 747-8 Intercontinental, 2013-05-22). Ulepszenia oprogramowania sterującego działaniem silników zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa przez samolot o 1,8%. Producent twierdzi, że oszczędność nafty wynosi ok. 30 ciężarówek średniej wielkości rocznie dla jednego samolotu.
Innymi elementami PIP są modernizacje oprogramowania układu sterowania lotem i zabudowanie zbiornika paliwa w stateczniku poziomym. Wszystkie rozwiązania można zastosować także w starszych 747-8.
Dostawy Boeingów 747-8 Intercontinental ze zmodyfikowanym usterzeniem poziomym rozpoczną się już w przyszłym roku. Natomiast nowe oprogramowanie układu sterowania lotem ma być dostępne jeszcze w bieżącym miesiącu. Co najważniejsze dla użytkowników, można je zastosować także w modelu 747-400.