Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Boeing 747-8 z ulepszeniami

Lotnictwo cywilne, 19 grudnia 2013

Boeing przekazał odbiorcy pierwszego 747-8 z silnikami zapewniającymi lepsze osiągi.

Pierwszy 747-8 Freighter z silnikami GEnx-2B PIP, dostarczony liniom Cathay Pacific / Zdjęcie: Boeing

Wczoraj w zakładach w Everett Boeing dostarczył pierwszego 747-8, wyposażonego w silniki General Electric GEnx-2B z tzw. Performance Improvement Package (PIP, dosł. pakiet polepszający osiągi). Odbiorcą samolotu, w wersji 747-8 Freighter, są linie Cathay Pacific.

Próby 747-8 z silnikami GEnx-2B PIP rozpoczęły się kilka miesięcy temu (Jeszcze lepszy Boeing 747-8 Intercontinental, 2013-05-22). Ulepszenia oprogramowania sterującego działaniem silników zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa przez samolot o 1,8%. Producent twierdzi, że oszczędność nafty wynosi ok. 30 ciężarówek średniej wielkości rocznie dla jednego samolotu.  

Innymi elementami PIP są modernizacje oprogramowania układu sterowania lotem i zabudowanie zbiornika paliwa w stateczniku poziomym. Wszystkie rozwiązania można zastosować także w starszych 747-8.

Dostawy Boeingów 747-8 Intercontinental ze zmodyfikowanym usterzeniem poziomym rozpoczną się już w przyszłym roku. Natomiast nowe oprogramowanie układu sterowania lotem ma być dostępne jeszcze w bieżącym miesiącu. Co najważniejsze dla użytkowników, można je zastosować także w modelu 747-400.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.