Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Inwestycja XEOS w Środzie Śląskiej

Lotnictwo cywilne, 06 grudnia 2016

XEOS – spółka joint venture GE Aviation i Lufthansa Technik – zbuduje w Polsce centrum obsługi silników lotniczych.

Zakłady w Środzie Śląskiej wykonywać będą obsługę techniczną i naprawy silników GEnx-2B67, używanych do napędu samolotów Boeing 747-8 / Zdjęcie: Lufthansa

Decyzję o wyborze Polski jako nowej lokalizacji dla wspomnianej inwestycji ogłosili w poniedziałek 5 grudnia 2016 na wspólnej konferencji prasowej Bill Millhaem, wiceprezes GE Aviation i Bernhard Krueger-Sprengel, wiceprezes Engine Services Lufthansa Technik, w obecności wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Wartość inwestycji wyniesie 250 mln euro (1 mld zł) i przyczyni się do ekonomicznego rozwoju regionu, również dzięki powstaniu ok. 500 nowych miejsc pracy.

Inwestycja zostanie zlokalizowana w Środzie Śląskiej, w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. O wyborze Polski zdecydował także fakt, że elementy silników, które mają być obsługiwane w zakładach, zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów z EDC w Warszawie. Głównym zadaniem zakładu będzie obsługa silników typu GEnX-2B67, a od 2021 także GE9X. Choć formalny proces ich certyfikacji zakończy się w 2018, to przez operatorów na całym świecie zostało zamówionych już ponad 700 silników tego typu, przeznaczonych dla Boeingów 777-X (Otwarcie laboratorium Polonia Aero, 2015-11-03, Projekt wstępny Boeinga 777-9, 2015-08-28). Obecnie 18 operatorów na całym świecie eksploatuje prawie 500 silników GEnx-2B67, które wylatały już w sumie 5 mln h. Służą one do napędu samolotów Boeing 747-8 (UPS zamawia Boeingi 747-8F, 2016-10-27, Pierwszy Boeing 747-8 z ulepszeniami, 2013-12-19).

Wmurowanie kamienia węgielnego pod zakład w Środzie Śląskiej planowane jest na marzec 2017, natomiast rozpoczęcie jego działalności – na wrzesień 2018. Budowa kompleksu będzie odbywała się dwuetapowo. W ciągu pierwszych dwóch lata powstaną główne budynki biurowo-obsługowe/operacyjne. Od momentu rozpoczęcia realizowania inwestycji zapotrzebowanie wyniesie ok. 280 nowych pracowników. Zatrudnienie znajdą zarówno inżynierowie, jak i pracownicy administracyjni i fizyczni.

Po zakończeniu pierwszego etapu budowy powstanie nowoczesna, wyposażona w najnowsze technologie specjalistyczna komora do prób silników lotniczych. Jej konstrukcja i przygotowanie do działania zajmie blisko 2 lata. Wraz z rozwojem zakładu zapotrzebowanie na pracowników sięgnie ok. 600 osób. W ramach projektu przewidziana jest intensywna współpraca z Politechniką Wrocławską i szkołami technicznymi, które wykształcą nowe pokolenie specjalistów.

Bernhard Krueger-Sprengel powiedział: Od dziesięcioleci znakiem rozpoznawczym Lufthansy Technik jest najwyższa jakość w zakresie dokonywania obsługi technicznej, napraw i przeglądów silników lotniczych, jak również struktur i zespołów samolotów. Stworzenie centrum obsługowego XEOS, wraz z naszym partnerem General Electric, jest kamieniem milowym w strategii rozwoju Lufthansy. Tym samym zdecydowaliśmy się utworzyć w Polsce setki nowych miejsc pracy, które przyczynią się do dalszego rozwoju przemysłu lotniczego.

Bill Millhaem dodał: Razem z naszym partnerem, przy wsparciu polskiego rządu i władz lokalnych, mamy zaszczyt ogłosić naszą najnowszą inwestycję w Polsce. Nasz zakład został zaprojektowany, by stać się światowej klasy centrum obsługi silników lotniczych, przeznaczonym do obsługi technicznej, napraw i przeglądów nowej generacji silników produkcji GE. Mamy nadzieję, że rychły rozwój inwestycji w znaczący sposób przyczyni się do ekonomicznego rozwoju regionu i całego kraju.

Wstępne porozumienie w kwestii budowy nowoczesnego centrum napraw i obsługi silników GE eksploatowanych przez Lufthansę zostało podpisane w czerwcu 2015 podczas salonu lotniczego w Paryżu przez Davida Joyce’a, prezesa GE Aviation i dra Johannesa Bussmana prezesa Lufthansa Technik Kolejnym krokiem było znalezienie najlepszej lokalizacji dla tego typu inwestycji.

Długotrwały i intensywny proces wnikliwej analizy objął obszary rozlokowane w różnych krajach na kilku kontynentach.Przez kilka miesięcy eksperci szczegółowo badali wytypowane lokalizacje pod kątem ich zasobów i możliwości. Ostatecznie, ze względu na potencjał rozwojowy i ekonomiczną konkurencyjność, wybrana została Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Kluczowym argumentem przemawiającym za podjęciem tej decyzji była dostępność wysoko wykwalifikowanej kadry potencjalnych pracowników.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.