Koncern z Seattle poinformował o zakończeniu wstępnych prac związanych z określeniem konfiguracji samolotu pasażerskiego 777-9.
Inżynierowie Boeinga zakończyli wstępny projekt konfiguracji samolotu pasażerskiego 777-9, pierwszego z dwóch wariantów modelu oznaczonego wcześniej jako 777-X. Obecnie rozpoczyna się etap szczegółowego projektowania i konstruowania zespołów, instalacji pokładowych i elementów płatowca.
777-9 ma być podstawowym modelem nowej konstrukcji. W jego kabinie ma mieścić się 400-425 pasażerów. W porównaniu z 777-300ER ma mieć kompozytowe skrzydła o większej rozpiętości ze składanymi końcówkami (a zarazem powierzchnię nośną większą o 20%), przedłużony kadłub o większej średnicy i nowe silniki General Electric GE9X (Wybrano partnerów w programie GE9X, 2014-07-11).
Pierwszy przedseryjny Boeing 777-9 ma wzbić się w powietrze w 2018. Jego cena jednostkowa szacowana jest na 400 mln USD (1,5 mld zł). Nieco mniejszy 777-8, mieszczący 350-375 osób, ma kosztować 371 mln USD (1,39 mld zł). Dzięki lepszym osiągom mają one dominować nad Airbusami A350.
Dotychczas producent zdobył zamówienia na 306 Boeingów 777-9 i 777-8. Ich użytkownikami, od 2020, będą All Nippon Airways, Cathay Pacific (Cathay Pacific zamawiają Boeingi 777-9X, 2013-12-20), Emirates (Emirates wycofały Boeingi 777-200, 2015-08-03), Etihad, Lufthansa i Qatar Airways.