Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Projekt wstępny Boeinga 777-9

Lotnictwo cywilne, 28 sierpnia 2015

Koncern z Seattle poinformował o zakończeniu wstępnych prac związanych z określeniem konfiguracji samolotu pasażerskiego 777-9.

Oblot Boeinga 777-9 zaplanowano w 2018 / Rysunek: Boeing

Inżynierowie Boeinga zakończyli wstępny projekt konfiguracji samolotu pasażerskiego 777-9, pierwszego z dwóch wariantów modelu oznaczonego wcześniej jako 777-X. Obecnie rozpoczyna się etap szczegółowego projektowania i konstruowania zespołów, instalacji pokładowych i elementów płatowca.

777-9 ma być podstawowym modelem nowej konstrukcji. W jego kabinie ma mieścić się 400-425 pasażerów. W porównaniu z 777-300ER ma mieć kompozytowe skrzydła o większej rozpiętości ze składanymi końcówkami (a zarazem powierzchnię nośną większą o 20%), przedłużony kadłub o większej średnicy i nowe silniki General Electric GE9X (Wybrano partnerów w programie GE9X, 2014-07-11).

Pierwszy przedseryjny Boeing 777-9 ma wzbić się w powietrze w 2018. Jego cena jednostkowa szacowana jest na 400 mln USD (1,5 mld zł). Nieco mniejszy 777-8, mieszczący 350-375 osób, ma kosztować 371 mln USD (1,39 mld zł). Dzięki lepszym osiągom mają one dominować nad Airbusami A350.

Dotychczas producent zdobył zamówienia na 306 Boeingów 777-9 i 777-8. Ich użytkownikami, od 2020, będą All Nippon Airways, Cathay Pacific (Cathay Pacific zamawiają Boeingi 777-9X, 2013-12-20), Emirates (Emirates wycofały Boeingi 777-200, 2015-08-03), Etihad, Lufthansa i Qatar Airways.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra