Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zgoda dla Balic na nową drogę startową

Lotnictwo cywilne, 02 października 2019

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Kielcach 30 września, po roku od złożenia wniosku, wydała decyzję środowiskową dla budowy nowej drogi startowej w Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice w preferowanym przez lotnisko wariancie północnym.

Decyzja RDOŚ przybliża powstanie nowej drogi startowej na lotnisku w Balicach, która jest kluczowym elementem Planu Generalnego rozwoju tego portu lotniczego do 2036 / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Nowa droga startowa o długości 2800 m i szerokości 60 m (45 m i po 7,5 m pobocza po obu stronach), czyli o 250 m dłuższa od dotychczas użytkowanej, jest najważniejszym elementem przyjętego w końcu października 2017 Planu Generalnego Lotniska Kraków-Balice, określającego kierunki rozwoju krakowskiego lotniska do 2036. W listopadzie ub.r. plan ten został zatwierdzony przez Ministerstwo Infrastruktury. Zgodnie z przewidywaniami krakowskie lotnisko ma wówczas mieć przepustowość 12 mln pasażerów.

Nowa droga startowa ma być odchylona od obecnie istniejącej o 4º na północ, a jej zachodni kraniec ma stykać się z aktualnie użytkowaną. Koszt budowy nowej drogi startowej szacowany jest na około 250 mln zł i ma zostać pokryty ze środków spółki zarządzającej lotniskiem. Kolejnymi etapami będzie przygotowanie projektu nowej drogi startowej, uzyskanie zgody na jej budowę i realizacja inwestycji wraz z oświetleniem i pomocami nawigacyjnymi.

Z zadowoleniem przyjęliśmy decyzję RDOŚ w Kielcach o środowiskowych uwarunkowaniach w zakresie inwestycji pod nazwą Вudowa nowej drogi startowej na lotnisku Kraków-Balice. Zdajemy sobie sprawę z wyzwań które stoją przed nami, dlatego z tym większą satysfakcją spoglądamy na ogrom dotąd wykonanej pracy przybliżającej nas do realizacji zamierzeń inwestycyjnych opisanych w Planie Generalnym Lotniska. Liczymy na zrozumienie i poparcie ze strony wszystkich, którym zależy na dynamicznym rozwoju Małopolski. Rozwój regionu jest bowiem bezpośrednio związany z modernizacją infrastruktury lotniskowej i jej dostosowaniem do potrzeb i oczekiwań pasażerów – powiedziała komentując decyzję RDOŚ rzeczniczka prasowa MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice Natalia Vince.

Wydanie decyzji RDOŚ planowane było na ubiegły rok, ale sprzeciw części osób mieszkających w sąsiedztwie lotniska spowodował, że rozstrzygnięcie zapadło dopiero teraz, a decyzja może być jeszcze oprotestowana. Tymczasem budowa nowej drogi startowej jest dla Balic koniecznością, nie tylko ze względu na rozwój lotniska, ale też z powodu coraz większego zużycia obecnej drogi startowej, której nie da się wyremontować bez zamykania lotniska na co najmniej na kilka miesięcy.

We wrześniu br. z usług krakowskiego lotniska skorzystało 809 225 pasażerów, czyli o 195 000 (32%) więcej niż we wrześniu 2018. Łącznie od początku 2019 w Balicach obsłużono 6 225 692 pasażerów, czyli o 1 171 000 (23%) więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku (Balice z koordynacją rozkładów, 2019-09-26).

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.