Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa inwestycja PGL

Lotnictwo cywilne, 08 października 2019

Polska Grupa Lotnicza, LOT Aircraft Maintenance Services (LOTAMS) i Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka zawarły umowy związane z nabyciem dwóch działek o powierzchni 13 ha na terenie lotniska. W 2022 ma powstać na nich jedna z największych i ultranowoczesnych baz obsługi technicznej samolotów komunikacyjnych w Europie (Powstała Polska Grupa Lotnicza, 2018-10-11).

Wizualizacja planowanej bazy obsługi samolotów komunikacyjnych w porcie Rzeszów-Jasionka / Ilustracja: LOTAMS

W ramach pierwszego etapu budowy rzeszowskiej bazy, zainwestowanych zostanie około 150 mln zł, a zatrudnienie znajdzie ponad 300 wysoko wykwalifikowanych profesjonalistów. Docelowo inwestycje sięgną 500 mln zł, a poziom zatrudnienia wyniesie ponad 1,5 tys. osób (Boeing 767 SkyTaxi bazuje w Rzeszowie, 2018-11-21).

Cała infrastruktura będzie składała się z trzech hangarów do obsługi technicznej i napraw statków powietrznych i jednego przystosowanego do malowania samolotów. Projekt zakłada utworzenie zaplecza warsztatowego, magazynowego, technicznego, socjalnego i biurowego. Dodatkowo, oprócz obsługi samolotów, LOTAMS planuje utworzenie i funkcjonowanie działów wspierających działalność produkcyjną: planowanie, prace inżynierskie, logistyka, narzędziownia, badania NDT, obsługa komponentów, warsztaty strukturalne, warsztaty awio-elektro, estetyka.

Przy założeniach takiej skali przedsięwzięcia LOTAMS będzie mogła wykonywać jednoczesną obsługę techniczną 4 samolotów szerokokadłubowych (wielkości Boeinga 787 Dreamliner) i 5 wąskokadłubowych (np. Boeing 737) lub alternatywnie 15 samolotów wąskokadłubowych, a nawet 20 samolotów komunikacji regionalnej (jak Embraer 195, Nowe klasy mechaników lotniczych , 2019-09-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.