Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Mi-171 z WK-2500 dla ChRL

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 13 października 2019

Przedstawiciele holdingu Wiertalioty Rossii poinformowali o dostarczeniu ChRL pierwszego śmigłowca Mi-171 napędzanego rosyjskimi silnikami WK-2500. Silniki te zastąpiły ukraińskie TW3-117, których sprzedaż FR została zakazana wskutek embarga. Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego na początku kwietnia 2019 wydała certyfikat typu dla śmigłowca Mi-171 z silnikami WK-2500-03 (Chiński certyfikat dla Mi-171 z WK-2500-03, 2019-04-08).

Silnik  WK-2500-03 zaprojektowany i dostarczony przez JSC UEC-Klimow ma większą moc niż TW3-117WM serii 02. Zastosowanie cyfrowego układu automatycznego sterowania BARK-78 umożliwia lepszą kontrolę jego działania we wszystkich trybach i ułatwia obsługę. Zabudowanie silników WK-2500-03 w śmigłowcach Mi-171 daje im większy udźwig i zwiększa wysokość lotu. Większa moc silnika w trybie awaryjnym zapewnia też większe bezpieczeństwo w locie z jednym silnikiem niepracującym.

Dostarczony ChRL śmigłowiec Mi-171 / Zdjęcie: nation-news.ru

Obecnie chińskie zamówienie obejmuje 12 Mi-171 z silnikami WK-2500. Toczą się jednak rozmowy dotyczące zakupu kolejnych śmigłowców tego typu. W grę wchodzą m.in. zamówienia śmigłowców wersji Mi-171A2, których certyfikacja w ChRL powinna zakończyć się w 2020.

ChRL kupuje także inne rosyjskie śmigłowce (Rosyjskie śmigłowce dla ChRL, 2018-11-08), w tym lekkie Ansaty. Podczas China Helicopter Exposition 2019, odbywającego się w Tianjin, Wiertalioty Rossii i Sino-Russian Helicopter Group podpisały kontrakt na dostawę 2 śmigłowców tego typu w wersji ratowniczej. Mają być one dostarczone w pierwszej połowie 2020.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra