Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

FAA nie ufa Boeingowi

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 29 listopada 2019

Starając się wzmocnić swój autorytet i zaufanie władz lotniczych z innnych krajów i światowej opinii publicznej, Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) oświadczyła, że zachowa pełną kontrolę nad wszystkimi aspektami procesu certyfikacji nowych samolotów Boeing 737 MAX.

Szefowie Boeinga mówią, iż ich celem jest zakończenie uziemienia MAX-ów przed końcem 2019. Wątpliwe jest, aby było to możliwe w obecnej sytuacji / Zdjęcie: Mike Siegel – Seattle Times

Amerykańska agencja stwierdziła w korespondencji do koncernu z Seattle z 26 listopada 2019, że interes publiczny i bezpieczeństwo komercyjnych przewozów lotniczych wymagają, aby FAA zachowała uprawnienia do wydawania krajowych i eksportowych certyfikatów zdatności do lotu dla wszystkich samolotów 737 MAX.

Wcześniej zarówno FAA, jak i Boeing pełniły rolę organów certyfikujących nowe statki powietrzne, przy czym powszechną praktyką było, że po wydaniu Certyfikatu Typu dla nowego samolotu przez FAA, producent był odpowiedzialny za rutynowe zatwierdzanie zdatności do lotu poszczególnych samolotów na mocy zatwierdzenia organizacji projektującej (Roll-out Boeinga 737 MAX 10, 2019-11-23).

FAA twierdzi, że zmiana nie ma wpływu na samoloty rodziny 737 MAX już dostarczone użytkownikom. Operatorzy tych statków powietrznych, którym już wydano certyfikaty zdatności do lotu, będą musieli wdrożyć wszystkie zmiany wymagane przez dyrektywę zdatności FAA, która zostanie wydana jako część wymagań FAA dotyczących powrotu do eksploatacji tych statków powietrznych.

Przedstawiciele Boeinga ograniczyli się do odpowiedzi, że kontynuują współpracę z FAA w sprawie bezpiecznego powrotu 737 MAX do eksploatacji. Szefowie amerykańskiego koncernu mówią, iż ich celem jest zakończenie uziemienia MAX-ów przed końcem 2019. Wątpliwe jest, aby było to możliwe w obecnej sytuacji – niektóre linie poinformowały niedawno, że należące do nich 737 MAX nie wznowią lotów komercyjnych przed marcem 2020 (Uziemienie Boeingów 737 MAX przedłużone, 2019-11-09).

W oświadczeniu FAA stwierdzono też, że: Agencja nie zakończyła przeglądu zmian konstrukcyjnych wprowadzonych w 737 MAX i powiązanych z nimi szkoleń pilotów. Agencja nie zatwierdzi ich powrotu do eksploatacji, dopóki nie przeprowadzi wielu rygorystycznych testów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.