Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot przedseryjnego L-39NG

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 10 grudnia 2019

Wczoraj, 9 grudnia, w zakładach Aero Vodochody w Odolenej Wodzie pod Pragą odbył się oblot pierwszego przedseryjnego samolotu szkolno-bojowego L-39NG (nr ser. MSN 7004, nr boczny 0476). W trakcie 32-minutowego lotu w kabinie zasiadali piloci doświadczalni Vladimír Továrek i Vytautas Požela.

Podczas pierwszego lotu przedseryjnemu L-39NG towarzyszyły dwa inne samoloty tej wersji – demonstrator technologii i prototyp / Zdjęcia: Aero Vodochody

L-39NG (nr 7004) dołączył zgodnie z planem do samolotu nr 7001 i demonstratora technologii (nr 2626), biorących udział w programie prób w locie, dzięki czemu możemy przyspieszyć testy zgodnie z naszym planem i uzyskać Certyfikat Typu w trzecim kwartale 2020. Jestem dumny, że Aero były w stanie wyprodukować i zmontować trzy prototypowe samoloty i jeden samolot przedseryjny w czasie krótszym niż 2 lata. 7004 jest również pierwszym samolotem przedseryjnym, który został zbudowany zgodnie z ostateczną specyfikacją – powiedział prezes i dyrektor generalny Aero Vodochody Dieter John.

W zakładach Aero do tej pory wyprodukowano cztery L-39NG, w tym trzy prototypy. Samolot nr 7001 służy do prób w locie i uzbrojenia oraz badania poziomu drgań. L-39NG nr 7002 używany jest do rozpoczętych w czerwcu 2019 prób statycznych, które mają zakończyć się w połowie przyszłego roku.

Samolot nr 7003, którego montaż zakończono zaledwie kilka dni temu, posłuży do prób zmęczeniowych. Jego kadłub został już przetransportowany do VZLÚ (Instytutu badań i prób w locie), a skrzydła powinny tam trafić za kilka tygodni. Próby zmęczeniowe L-39NG nr 7003 rozpoczną się na początku 2020.

Niektóre z prób przeprowadzane są z użyciem demonstratora technologii L-39NG (2626), który jest L-39C wyposażonym w nowy silnik, awionikę i inne nowoczesne technologie zastosowane w L-39NG. Szefowie Aero chcą zakończyć proces certyfikacji samolotu w wersjach szkolenia podstawowego i zaawansowanego w 3. kw.  2020. L-39NG nr 7001 będzie następnie kontynuował próby w ramach certyfikacji wersji lekkiego samolotu uderzeniowego, które powinny zostać zakończone w drugiej połowie 2021 (Tajlandia najnowszym nabywcą L-39NG, 2019-02-13).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.