Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Roll-out pierwszego L-39NG

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, 14 października 2018

W piątek, 12 października w siedzibie wytwórni Aero Vodochody pod Pragą odbyła się uroczystość wytoczenia z hangaru pierwszego nowo zbudowanego prototypu samolotu szkolno-bojowego L-39NG. Roll-out obserwował premier Czech Andrej Babiš i przedstawiciele wielu państw potencjalnie zainteresowanych nową maszyną. Prototyp z numerem burtowym 7001 ma wkrótce zostać oblatany.

Pierwszy nowo zbudowany prototyp samolotu szkolno-bojowego L-39NG po wytoczeniu z hangaru, 12 października 2018 / Zdjęcie: Aero Vodochody

Aero Vodochody to przedsiębiorstwo, które wyprodukowało najwięcej lekkich samolotów odrzutowych (ok. 6700) w historii Europy. L-39NG jest pierwszym po ponad 20 latach nowym samolotem tej kategorii powstałym w czeskiej wytwórni. – Pierwotnie zmierzaliśmy do stworzenia w oparciu o kupowaną spółkę ważnego dostawcy komponentów dla największych producentów lotniczych. Teraz przyszedł czas na nowe własne konstrukcje – powiedział Marek Dospiva, partner w Penta Investments, właścicielu Aero Vodochody od 2006.

L-39NG to poważnie zmodernizowany samolot rodziny L-39. Jest napędzany silnikiem Williams International FJ44-4M i wyposażony w cyfrową awionikę, dostarczaną przez Genesys Aerosystems. FJ44-4M jest o 100 kg (a z osprzętem nawet 200 kg) lżejszy od silnika napędzającego poprzednie wersje L-39 – ukraińskiego AI-25TL, zużywa mniej paliwa, ma mniejszą bezwładność, nie wymaga agregatu pomocniczego i ma znacznie dłuższy resurs.

Całkowicie zmieniono strukturę płatowca L-39NG. Jego skrzydła są wykonane częściowo z kompozytów węglowych i stanowią zbiorniki paliwa (w L-39 są one w ich końcówkach). Nowa geometria owiewek kabiny zapewnia lepszą widoczność członkom załogi. Resurs płatowca L-39NG został określony na 15 tys. h.

Pierwszy demonstrator L-39NG (nr ser. 332626) powstał na bazie należącego do Aero Vodochodów seryjnego L-39C. Oblatano go 15 września 2015 (Oblot L-39NG, 2015-09-16). Produkcja seryjna i dostawy L-39NG mają rozpocząć się w 2020 (Senegal pierwszym nabywcą L-39NG, 2018-04-06). Aero Vodochody oceniają potrzeby rynku na 3000 samolotów tej klasy w ciągu 15 lat i zamierzają zająć jego znaczną część.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.