Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

7 lat działalności portu w Lublinie

Lotnictwo cywilne, 17 grudnia 2019

Port lotniczy Lublin rozpoczął działalność 17 grudnia 2012, otwierając tym samym okno regionu na świat. Z Lublina przez ten czas operowało 13 przewoźników: Wizz Air, Rynair, PLL LOT, BMI Regional, Small Planet, Eurolot, Bravo Airways, Lufthansa, Carpatair, Travel Service, Enter Air, TUI fly. Lubelskie lotnisko było też jednym z dwóch w Polsce, z którego latał easyJet. Przez ten czas w siatce lotów pojawiły się połączenia krajowe i zagraniczne oraz loty czarterowe. Warto wspomnieć, że rozwija się także ruch general aviation. Samoloty biznesowe przylatują nie tylko z Polski i Europy, ale nawet z USA i Australii.

Od połowy 2019 pasażerowie korzystający z lubelskiego lotniska mają do dyspozycji większą poczekalnię i bogatszą część komercyjną. To efekt zakończonej w mijającym roku budowy nowej części terminala. Dzięki temu, zwiększyła się jego przepustowość, a port może obsługiwać jednocześnie 5 samolotów o pojemności od 180 do 230 pasażerów / Zdjęcie: Port lotniczy Lublin

Od momentu uruchomienia z lotniska skorzystało ponad 2,2 mln podróżnych, a dzięki rozwojowi ruchu turystycznego, wygenerowanego przez Lublin Airport, pośrednie przychody regionu wyniosły 99 mln euro. Około 30% ruchu stanowią pasażerowie mieszkający na stałe poza regionem i turyści, którzy przylatując do Lublina wydają średnio około 150 euro.

Lotnisko Lublin obecnie zatrudnia 235 osób. Oprócz tego, na jego terenie powstało około 220 dodatkowych miejsc pracy związanych z działalnością operacyjną (Straż Graniczna i celnicy oraz pracownicy IMGW, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, handlingu, dostarczający paliwo czy catering, mechanicy, załogi lotnicze, obsługa sklepów i gastronomii), a także wiele innych pośrednich miejsc pracy w  gospodarce miasta i regionu (Kolejne TRM dla Straży Granicznej, 2019-10-30).

Port Lotniczy Lublin na stałe wpisał się w krajobraz gospodarczy naszego województwa. Lotnisko otworzyło możliwości dla wielu przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w województwie lubelskim. Wpłynęło też znacząco na komfort podróżowania mieszkańców regionu. Siódmy rok naszej działalności kończymy wprawdzie spadkiem liczby odprawianych pasażerów, ale jest on kontrolowany. To konsekwencja podjętej przez Wizz Air dwa lata temu decyzji o ograniczeniu oferowania i zamknięciu bazy operacyjnej w Lublinie. Już dzisiaj wiemy, że liczba miejsc w samolotach w przyszłym roku, nie tylko Wizz Air, ale też innych przewoźników, znacząco się zwiększy i powróci do wartości z poprzedniego roku – powiedział prezes zarządu portu lotniczego Lublin Krzysztof Wójtowicz.

Wprowadzone do siatki lotów połączenie przesiadkowe do Warszawy, realizowane przez PLL LOT, wpłynęło na zwiększenie dostępności komunikacyjnej miasta i regionu z największymi ośrodkami miejskimi w Polsce, a także Europy, USA i Dalekiego Wschodu. Dzięki temu, udało się zamienić ruch pasażerów, którzy do tej pory wybierali lotniska w Warszawie, na ruch wylatujący bezpośrednio z Lublina. Co ważne, mimo poprawy komunikacji drogowej do stolicy, połączenie nadal cieszy się dużym zainteresowaniem. 

Na szczególną uwagę zasługują także powracające do siatki lotów połączenia czarterowe. W tej chwili w sprzedaży są już trzy trasy oferowane przez trzy biura podróży: dwa rejsy do Antalyi i jeden do Burgas. Istnieje szansa, że lista kierunków jeszcze się powiększy – dodał prezes Wójtowicz.

W 2020 planowane jest ponowne przekroczenie bariery 400 tys. obsłużonych podróżnych, w tym 10 tysięcy na trasach wakacyjnych (LOT rozwija się w regionach, 2019-08-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.