Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Perth wybiera Amadeusa

Lotnictwo cywilne, 24 grudnia 2019

Liczba pasażerów na świecie wciąż rośnie, a w porcie lotniczym Perth, gdzie obsługuje się niemal 15 mln pasażerów każdego roku, bardzo ważne jest zagwarantowanie ich sprawnej obsługi, aby uniknąć długich kolejek i zatorów. W związku z tym włądze lotniska rozpoczęły daleko idącą modernizację swoich systemów obsługi pasażerów, która będzie wspierana przez w pełni zintegrowany pakiet rozwiązań dostarczony przez Amadeusa i ICM Airport Technics (będące częścią grupy Amadeus).

W porcie lotniczym Perth rocznie obsługuje się ok. 15 mln pasażerów / Zdjęcie: Port lotniczy Perth

Długoterminowe porozumienie przewiduje, że lotnisko Perth będzie korzystać z chmurowej platformy obsługi pasażerów Amadeusa, która działa od 2015. Nowe aktualizacje oznaczają, że lotnisko może szybko dopasować swoje usługi do gwałtownych wzrostów i spadków popytu. Elastyczność oferowana przez platformę była ważnym czynnikiem przy wyborze Amadeusa do modernizacji całej infrastruktury systemów obsługi pasażerów.

Automatyzacja stanowi podstawę strategii obsługi pasażerów w Perth, zakładającej wprowadzenie hybrydowych jednostek do automatycznej odprawy bagażu i stanowisk odprawy ICM, a także platformy samoobsługowej ICM. Hybrydowa funkcjonalność oznacza, że pasażerowie mogą samodzielnie przejść przez proces odprawy i zostawić swoje bagaże. Te same jednostki można również przełączyć w tryb pełnej obsługi z udziałem pracownika, dzięki czemu mogą one posłużyć do tradycyjnej odprawy. Zapewnia to zarówno liniom lotniczym, jak i podróżnym w porcie lotniczym Perth elastyczność, której potrzebują, aby zagwarantować, że podróż przebiegnie bezproblemowo dla wszystkich, bez względu na to, czy są osobami często korzystającymi z linii lotniczych, czy okazjonalnymi wczasowiczami.

W ramach współpracy zostanie zainstalowana technologia Amadeus Passenger Verification umożliwiająca sprawdzanie uprawnień pasażera do wejścia na teren strefy operacyjnej lotniska, dzięki czemu ten etap podróży pasażera będzie szybszy i łatwiejszy.

Projekt przygotuje Perth na przyszłość, ponieważ tamtejsi podróżni mają być jednymi z pierwszych na świecie, którzy będą mogli użyć swoich danych biometrycznych w punktach kontaktu z klientem, w tym przy odprawie i wchodzeniu na pokład w ramach planowanego okresu testowego. Rozwiązanie pilotażowe pozwoli pasażerom samodzielnie używać swoich danych biometrycznych w kluczowych punktach kontaktu z klientem na lotnisku.

Dyrektor portu lotniczego Perth Kevin Brown powiedział: Dobra obsługa pasażerów jest dla nas najważniejsza. Dzięki nowym, zautomatyzowanym technologiom możemy zapewnić wysoki poziom obsługi większej liczby pasażerów, co umożliwi rozwój naszego lotniska. Rozwój technologii chmurowej na lotnisku Perth znacznie usprawni proces obsługi pasażerów. Nasze partnerskie linie lotnicze również mogą spodziewać się ciągłego wprowadzania udoskonaleń dzięki zintegrowanej technologii. 

Port lotniczy Perth robi duży krok w kierunku zmiany sposobu obsługi pasażerów, wykorzystując najnowsze osiągnięcia technologiczne. Tym, co wyróżnia wizję Perth, jest wykorzystanie nowoczesnej technologii w celu zagwarantowania lepszej obsługi pasażerów poprzez automatyzację wszystkich etapów ich podróży, od odprawy po wejście na pokład. Wszystko to jest możliwe dzięki połączeniu rozwiązań ICM i Amadeusa – dodał Bruno Spada, wiceprezes działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk w Amadeusie (Amadeus przejmuje ICM , 2019-03-29). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.