Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Amadeus przejmuje ICM

Lotnictwo cywilne, 29 marca 2019

Wspólna oferta Amadeusa i ICM znacznie usprawni obsługę w portach lotniczych, które mają dziś takie problemy, jak rosnąca liczba pasażerów, brak miejsca, ograniczona przepustowość i coraz większe wymagania klientów w zakresie zaawansowanych technologii. Transakcja ta umożliwi Amadeusowi projektowanie, konfigurowanie, wdrażanie, eksploatację i wsparcie wszystkich systemów lotniskowych potrzebnych do kompleksowego zarządzania pasażerami i ich bagażem.

/ Ilustracja: ICM

Amadeus zawarł umowę o przejęciu przedsiębiorstwa ICM Airport Technics, które jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań do automatyzacji obsługi pasażerów i samoobsługowej odprawy bagażu dla lotnisk i linii lotniczych. Kwota transakcji nie została ujawniona. Strony przewidują finalizację przejęcia na drugi kwartał 2019. Należności z tytułu transakcji zostaną uregulowane gotówką.

ICM, z siedzibą w Sydney, kieruje swoją ofertę głównie do klientów z Dalekiego Wschodu i Europy. Od 2009 jego produkty pomogły w odprawie ponad 75 mln szt. bagażu na całym świecie. ICM jest największym dostawcą jednostek do automatycznej odprawy bagażu, które uzupełniają lub zastępują systemy używane dotychczas

na lotniskach. Obsługuje około 25 portów lotniczych, w tym kilka zaliczanych do najważniejszych na świecie. Jest również pionierem stosowania technologii biometrycznych do odprawy bagażu. Przejęcie ICM wzmocni pozycję Amadeusa w tym sektorze i ułatwi jej dalszy rozwój. Teraz porty będące klientami Amadeusa będą mogły rozszerzać i udoskonalać swoje usługi dla pasażerów, zapewniając im bezpieczeństwo i ochronę.

Doświadczenia pasażerów w portach lotniczych nie zawsze są dobre. Wielu z nich narzeka na długie kolejki do odprawy bagażu oraz brak koordynacji między różnymi usługami i technologiami. Najkrócej mówiąc, lotniska bardzo potrzebują otwartych rozwiązań samoobsługowych, dzięki którym odprawa pasażerów stanie się prostsza i mniej stresująca. Nasza umowa pozwoli na połączenie możliwości sprzętu i oprogramowania Amadeusa i ICM, szybsze wprowadzanie nowych opcji samoobsługowych oraz wykorzystanie technologii biometrycznych. Wspólnie zapewnimy pasażerom większy komfort podróży –  powiedział Bruno Spada, szef działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk Amadeusa.

ICM to fantastyczna spółka, która pod względem kultury idealnie pasuje do Amadeusa. Nasza fachowa wiedza i oferta produktów dla lotnisk zostanie uzupełniona o takie zasoby ICM, jak wiedza technologiczna i silna orientacja na klienta. Klienci ciągle nam sygnalizują, że potrzebują strategicznych, kompleksowych rozwiązań dostosowanych do coraz większych wymagań związanych z obsługą portów lotniczych. Nie chcą współpracować z wieloma dostawcami jednocześnie, lecz szukają partnerów, którzy zapewnią im wszystkie potrzebne produkty i usługi oparte na najnowszych technologiach w jednym miejscu. Dzięki przejęciu ICM możemy spełnić ich oczekiwania. Jestem przekonany, że teraz będziemy szybciej wprowadzać innowacje. Połączenie zaawansowanej wiedzy technologicznej ICM i Amadeusa umożliwi nam utworzenie otwartej, innowacyjnej platformy dla portów lotniczych, która w najbliższych latach otworzy przed obiema firmami nowe ścieżki dynamicznego rozwoju – dodał Spada.

Najlepsze na rynku systemy samoobsługowe i rozwiązania do obsługi pasażerów oferowane przez ICM zostaną połączone z komplementarnymi produktami i globalnym zasięgiem Amadeusa. Patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem, ponieważ obie nasze spółki wyznają podobne wartości, takie jak silna orientacja na innowacje, niezawodność oraz zobowiązanie do zwiększania wydajności lotnisk i bezpieczeństwa pasażerów – podkreślił Richard Dinkelmann, dyrektor generalny ICM.

Przejęcie ICM jest kolejnym kamieniem milowym w historii naszego działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk oraz ważnym elementem strategii dywersyfikacji. Umożliwi nam zwiększenie obecności na kluczowych obszarach wzrostu, a także poszerzenie zespołu i oferty produktów, co z kolei zwiększy naszą innowacyjność. Chcemy uprościć złożone procesy obsługi pasażerów i zaoferować portom lotniczym jeszcze lepsze rozwiązania – skomentował Luis Maroto, prezes i dyrektor generalny Amadeusa.

W wyniku przejęcia zespół Amadeusa powiększy się o około 150 pracowników ICM. ICM wejdzie w skład działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk i stanie się częścią jednostki ds. klientów z obszarów strategicznego wzrostu. Dzięki biurom w Sydney i Melbourne ICM będzie nadal obecny na lokalnych rynkach blisko swoich klientów (Lufthansa i Amadeus przedłużają współpracę, 2019-03-25, SpiceJet wybierają Amadeusa, 2019-03-19). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.