Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby zrzutu ładunków z KC-390 zakończone

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 27 grudnia 2019

Na poligonie US Army (wojsk lądowych USA) Yuma w Arizonie zakończono próby certyfikacyjne zrzutu ładunków z samolotu transportowego Embraer KC-390 Millenium. Wziął w nich udział drugi prototyp, noszący znaki rejestracyjne PT-ZNG. Força Aérea Brasileira (FAB, wojska lotnicze Brazylii) wysłały do USA około 70 pilotów doświadczalnych, inżynierów i techników.

 KC-390 podczas prób na poligonie Yuma / Zdjęcie: Embraer

KC-390 ma całkowicie zautomatyzowany system obsługi i zrzutu ładunków, umożliwiający wykonywanie wszystkich czynności przez jednego technika załadunku. Piloci dysponują systemem CCDP obliczającym optymalny punkt zrzutu, zapewniający większą dokładność realizacji misji. Obydwa systemy zostały opracowane przez inżynierów Embraera.

Najważniejszymi osiągnięciami podczas prób w USA były: zrzut pojedynczej palety o masie 19 t i sekwencyjny zrzut dwóch palet o łącznej masie 24 t. Oprócz tego z ładowni KC-390 zrzucano grawitacyjnie wiele kontenerów –

maksymalnie 24 podczas jednego przelotu oraz wiele różnych palet ładunkowych ze spadochronem. Łącznie zrzucono ładunki o masie 330 t. Podczas prób przeprowadzono też sekwencyjny zrzut maksymalnie 4 palet podczas jednego przelotu i zrzut ładunku z użyciem dwóch spadochronów z włączonym autopilotem (Spowolnienie dostaw F-39 i KC-390, 2019-09-27).

Jak podaje producent własności pilotażowe KC-390 we wszystkich warunkach były znakomite, a układ sterowania lotem fly-by-wire skutecznie radził sobie ze zmianami położenia samolotu podczas zrzutu i po jego zakończeniu. Najbardziej wymagające zrzuty zostały wykonane bez interwencji pilota (drążek sterowniczy w położeniu neutralnym, Próby KC-390 w USA, 2019-06-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.