Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kobieca załoga Boeinga 777F

Lotnictwo cywilne, 06 marca 2020

Z okazji nadchodzącego Międzynarodowego Dnia Kobiet załoga Emirates złożona w całości z kobiet pilotuje samolot towarowy Boeing 777 Freighter na trasie wiodącej przez 6 miast na 4 kontynentach. Kapitan Ellen Roz z USA i pierwsza oficer Heidi McDiarmid z Australii pokonały blisko 30 tys. km w 10 dni w ramach pięciu lotów towarowych: z Frankfurtu do Meksyku, następnie do Quito, Aguadilli, Amsterdamu i na koniec do Dubaju, przewożąc ponad 300 t ładunku – od świeżych kwiatów i owoców po leki. Na trasie z Frankfurtu do Meksyku towarzyszyła im także kapitan Heather Wolf z Kanady.

Samolotem pilotowanym przez kapitan Roz i pierwszą oficer McDiarmid na trasie Quito-Aguadilla-Amsterdam zostało przewiezionych ponad 75 t świeżych kwiatów / Zdjęcie: Emirates

Kobiety stanowią ponad 40% wszystkich zatrudnionych osób w Emirates, a większość pracuje jako personel pokładowy. Piloci Emirates płci żeńskiej pochodzą z przeszło 30 krajów i mają od 23 do 62 lat. Kobiety ponad 160 różnych narodowości (w tym ponad 1100 obywatelek Zjednoczonych Emiratów Arabskich) są zatrudnione na stanowiskach operacyjnych m.in. w działach operacji lotniczych, konstrukcyjnym, obsługi technicznej i czyszczenia samolotów, cateringu, cargo i operacji na płycie postojowej, a także przy obsłudze klienta w działach usług lotniskowych czy sprzedaży oraz na stanowiskach w obsłudze biznesowej w centrali spółki. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet w systemie rozrywki pokładowej Emirates ice można obejrzeć ponad 120 filmów wyreżyserowanych przez kobiety (Międzynarodowy Dzień Kobiet w lotnictwie, 2019-03-08).

Od samego początku Grupa Emirates w dużym stopniu zawdzięcza swój sukces ciężkiej pracy i talentowi naszych pracowniczek na najróżniejszych stanowiskach. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet chcemy uczcić ich ogromne osiągnięcia nie tylko w ramach Emirates, ale także w branży lotniczej ogółem. Cieszymy się i jesteśmy dumni, że nasz wielonarodowy zespół kobiet przeciera szlaki, łącząc ludzi na całym świecie, a ponadto stanowi wzór do naśladowania, zachęcając kobiety do pracy w lotnictwie – powiedział Abdulaziz Al Ali, wiceprezes Grupy Emirates ds. zasobów ludzkich.

W przeciwieństwie do lotów pasażerskich, loty towarowe Emirates mają na celu przewóz tylko ładunku i nie zawsze rozpoczynają się i kończą w Dubaju. Trasa obejmuje zazwyczaj kilka miejsc wylotu i miejsc docelowych obsługiwanych rotacyjnie na przestrzeni kilku dni. Zapewnia to większą elastyczność operacji cargo i umożliwia szybki i sprawny przewóz towarów z miejsca produkcji na rynki, na których jest na nie zapotrzebowanie.

Loty towarowe Emirates nie zawsze rozpoczynają się i kończą w Dubaju. Trasa obejmuje zazwyczaj kilka miejsc wylotu i miejsc docelowych obsługiwanych rotacyjnie na przestrzeni kilku dni

Ponadto samoloty towarowe Emirates latają do kierunków nieobjętych połączeniami pasażerskimi. Przykładem takiego kierunku w siatce Emirates jest Ekwador, który należy do największych producentów kwiatów na świecie. Samoloty towarowe Emirates przewożą świeże kwiaty cięte z Quito do Amsterdamu przez Aguadillę (Portoryko). Dzięki temu kwiaty trafiają z Ekwadoru do Holandii szybciej, niż gdyby musiały zostać przetransportowane do Dubaju, a dopiero stamtąd do Amsterdamu.

Samolotem pilotowanym przez kapitan Roz i pierwszą oficer McDiarmid na trasie Quito-Aguadilla-Amsterdam zostało przewiezionych ponad 75 t świeżych kwiatów. Loty towarowe Emirates z Quito tworzą bezpośredni kanał eksportowy dla ekwadorskiej branży kwiaciarskiej do Amsterdamu, największego centrum dystrybucji kwiatów na świecie (Emirates SkyCargo na Walentynki, 2019-02-13).

Loty towarowe umożliwiają także szybki transport dóbr takich jak leki ratujące życie z miejsc ich produkcji do pilnie potrzebujących chorych. Żeńska załoga Emirates przewiozła z Frankfurtu do Meksyku blisko 10 t cennych leków (Nowy terminal do transportu leków w Chicago, 2019-06-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra