Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat EASA dla nowego H145

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 22 czerwca 2020

Śmigłowiec Airbus Helicopters H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym uzyskał Certyfikat Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Umożliwia to rozpoczęcie jego dostaw od końca lata bieżącego roku.

Pierwsze seryjne H145 z nowym pięciołopatowym bezprzegubowy wirnikiem nośnym mają trafić do odbiorców jeszcze w tym roku / Zdjęcie: Anthony Pecchi, Airbus Helicopters

Certyfikacja obejmuje pełen zakres zdolności, w tym: loty z załogą jednoosobową i w warunkach według wskazań przyrządów (IFR), operacje z jednym silnikiem niepracującym (Kat. A / VTOL), a także w loty w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG).

Nowa wersja dwusilnikowego śmigłowca lekkiego H145 została zaprezentowana na targach Heli-Expo 2019. W ramach prób w locie H145 operował na dużej wysokości w Ameryce Południowej, gdzie m.in. wylądował płozy na Aconcagua, najwyższej górze na półkuli południowej, a także w Hiszpanii na średnich wysokościach i w Finlandii w niskich temperaturach (H145 ląduje w Andach, 2019-09-25).

Dzięki zabudowaniu nowego, pięciołopatowego bezprzegubowego wirnika nośnego ładunek użyteczny H145 zwiększył się o 150 kg. Prostota konstrukcji nowego wirnika ułatwi również prace obsługowe, poprawiając jednocześnie komfort lotu pasażerów i załogi. Mniejsza średnica wirnika nośnego umożliwi H145 operowanie z  bardziej ograniczonych obszarów.

Certyfikat amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) ma zostać przyznany nowemu H145 jeszcze w tym roku. Certyfikacja wersji wojskowej ma zostać zakończona w 2021 (Heli-Expo 2020: Kolejni chętni na H145, 2020-01-30, Drugi H145 z nowym wirnikiem oblatany, 2019-08-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra