Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2019: H145 z nowym wirnikiem

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 marca 2019

Airbus Helicopters zaprezentował w Atlancie, podczas rozpoczętej 4 marca wystawy Heli-Expo, nową wersję dwusilnikowego śmigłowca lekkiego H145, wyposażoną w pięciołopatowy bezprzegubowy wirnik nośny. Według producenta zapewnia to znaczne polepszenie wszystkich osiągów, przy maksymalnej masie startowej zwiększonej do 3800 kg i ładunku użytecznym odpowiadającym masie pustego śmigłowca, która została zredukowana o 50 kg.

Zabudowanie nowego pięciołopatowego bezprzegubowego wirnika nośnego umożliwiło zwiększenie maksymalnej masy startowej H145 do 3800 kg / Zdjęcia i ilustracja: Airbus Helicopters

Masa nowej głowicy bezprzegubowej jest o 53 kg mniejsza od klasycznej głowicy stosowanej dotychczas. Zastosowanie tego rozwiązania zapewniło zmniejszenie poziomu drgań, co umożliwiło wybudowanie układu antywibracyjnego o masie 28 kg znajdującego się pod podłogą kabiny i 4 tłumików o masie 60 kg. Mniejsza o 20 cm średnica wirnika nośnego pozwoli H145 operować z bardziej ograniczonych obszarów. Nowa głowica umożliwia także zastosowanie składanych łopat. Pięciołopatowy wirnik nośny będzie również oferowany obecnym użytkownikom H145 jako opcja.

Prototyp H145 z nowym wirnikiem, noszący znaki rejestracyjne D-HADW, został oblatany w 2017. Do połowy lutego 2019 wylatał ok. 20 h, operując w Pirenejach i na południu Hiszpanii, a także w warunkach zimowych, przy temperaturze dochodzącej do –48℃. Kolejny etap prób obejmować ma loty w wysokogórskim klimacie pustynnym w Boliwii.  

Śmigłowiec wyposażony jest też w bezprzewodowy system łączności lotniczej (wACS), zapewniajacy płynną i bezpieczną transmisję danych generowanych przez śmigłowiec w czasie rzeczywistym, w tym podczas lotu.

Uzyskanie Certyfikatu Typu przez nowego H145 zgodnie z przepisami Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) jest planowane w 1. kw. 2020, a dostawy pierwszych śmigłowców mają rozpocząć się w połowie tego samego roku. W czerwcu br. do prób dołączyć ma drugi prototyp H145 z nowym wirnikiem. Obydwa wiropłaty mają wylatać podczas badań ok. 250 h. Ze względu na różnice w wyposażeniu awionicznym certyfikacja wersji wojskowej ma zająć rok dłużej (Ubiegłoroczne wyniki Airbus Helicopters , 2019-01-23, Pierwszy H145 dla Królewskiej Konnej, 2018-12-20, H145 SAR dla Bundeswehry , 2018-12-13).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.