Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Certyfikat EASA dla H160

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 02 lipca 2020

Wielozadaniowy dwusilnikowy śmigłowiec Airbus Helicopters H160 uzyskał Certyfikat Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Producent spodziewa się, że wkrótce otrzyma analogiczny dokument amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), co poprzedzi dostawę pierwszego wiropłata do nieujawnionego klienta z USA pod koniec tego roku.

Podczas prób certyfikacyjnych trzy H160 wylatały ponad 1500 godzin, także w ramach lotów demonstracyjnych / Zdjęcie: Eric Raz, Airbus Helicopters

Pomyślne zakończenie certyfikacji H160 to efekt wieloletnich wspólnych wysiłków zaangażowanych w ten proces zespołów technicznych agencji i Airbus Helicopters. Sukces zawdzięczamy starannym pracom projektowym i próbom mającym zapewnić najwyższe standardy bezpieczeństwa. Konstrukcja H160 sprawia, że śmigłowiec ten nadaje się do szerokiej gamy misji. Jest przy tym jednym z najbardziej przyjaznych środowisku pod względem zużycia paliwa i jednym z najcichszych śmigłowców w swojej klasie. Osobiste uznanie i gratulacje przekazuję personelowi technicznemu, który stale wykazuje duże zaangażowanie w konstruktywną współpracę na rzecz przezwyciężania wyzwań związanych z certyfikacją – powiedziała Rachel Daeschler, dyrektor EASA ds. certyfikacji.

Cieszymy się, że H160 otrzymał certyfikat typu EASA. Osiągnięcie to wieńczy lata ciężkiej pracy w dziedzinie projektowania, przygotowania produkcji i organizacji systemu wsparcia po stronie naszych dostawców i partnerów. Dziękuję wszystkim, którzy poświęcili czas i energię na przekształcenie koncepcji wiropłata nowej generacji w rzeczywistość. Z niecierpliwością oczekuję na wdrożenie H160 do eksploatacji i przyjęcie przez rynek jego innowacyjnych funkcji, które zapewnią dodatkowe komfort i bezpieczeństwo klientom na całym świecie – dodał Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.

Do prób certyfikacyjnych Airbus Helicopters użył pierwszego seryjnego H160 oraz dwóch wiropłatów przedseryjnych – jeden posłużył do prób dynamicznych, a drugi do prób instalacji pokładowych. Śmigłowce wylatały ponad 1500 godzin,  także podczas lotów demonstracyjnych, dzięki którym klienci mogli osobiście zapoznać się z H160.

H160 został zaprojektowany jako śmigłowiec zdolny do wykonania szerokiej gamy zadań, takich jak transport morski, ratownictwo medyczne, zapewnienie porządku publicznego, czy loty prywatne i biznesowe. Wyposażono go w awionikę Helionix, wspomagającą i automatyzującą pracę pilota i zapewniające zmniejszenie hałasu łopaty wirnika nośnego Blue Edge (H160 dla Marine nationale, 2020-02-11, Pierwszy ACH160 w Azji Pd.-Wsch., 2019-07-22, Arktyczne próby seryjnego H160, 2019-03-08).

Dostępność do poszczególnych agregatów H160 została ułatwiona dzięki zoptymalizowaniu konstrukcji śmigłowca pod tym względem. Natomiast plan obsługi dokładnie zweryfikowano podczas kampanii Operator Zero (przygotowania programu prac obsługowych na etapie prototypów) i będzie on przekazywany użytkownikom wraz z intuicyjną dokumentacją, pokazującą niezbędne czynności obsługowe w przestrzeni wirtualnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.