Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby tankowania H225M z A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 24 września 2019

W ciągu 4 lotów, wykonanych w warunkach dziennych na południu Francji, załoga jednego z przedseryjnych samolotów transportowych Airbus A400M przeprowadziła pierwsze próby tankowania w locie śmigłowca H225M Caracal za pomocą przewodu elastycznego.

Formacja A400M w roli tankowca i śmigłowców H225M i H160, symulujących pobieranie paliwa / Zdjęcia: DGA

Łącznie zrealizowano 51 kontaktów na sucho (bez podawania paliwa), na wysokości od 305 do 3050 m, przy najmniejszej prędkości wynoszącej 195 km/h. Próby nadzorowali specjaliści centrum prób w locie Direction Générale de l’Armement (francuskiej agencji ds. zakupów wojskowych). Próby potwierdziły pozytywne wyniki poprzednich lotów tego rodzaju, przeprowadzonych na początku 2019. Kolejny etap, zaplanowano na koniec tego roku, będzie obejmował kontakty na mokro (z przetaczaniem paliwa).

Podczas prób przeprowadzono również, zakończone sukcesem, pierwsze loty formacji A400M i śmigłowca H160, wymagane przez DGA w ramach studium wykonalności dla przyszłego wielozadaniowego śmigłowca francuskich sił zbrojnych Guépard.

A400M może przewozić maksymalne 50,8 t paliwa w skrzydłach i centropłacie. W jego ładowni można również zainstalować dwa dodatkowe zbiorniki paliwa, z których każdy mieści 5,7 t paliwa. Co szczególnie ważne paliwo przenoszone w dodatkowych zbiornikach w ładowni może mieć inny gatunek niż paliwo w zbiornikach głównych, dzięki czemu A400M może tankować różne typy samolotów i śmigłowców.

A400M zademonstrował już zdolnością do podawania paliwa wielozadaniowym samolotom bojowym, takich jak Eurofighter, Rafale, Tornado i F/A-18 i transportowcom A400M, C295 i C-130 (A400M tankuje Rafale , 2019-07-19).

Certyfikowanie A400M jako tankowca znacznie polepszy zdolności wojsk lotniczych eksploatujących je krajów, zwłaszcza Francji i Niemiec, które jako rozwiązanie przejściowe zakupiły amerykańskie KC-130J (Francuzi odebrali pierwszego KC-130J, 2019-09-23).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.