Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Virgin Galactic prezentuje N2000VG

Lotnictwo cywilne, 04 sierpnia 2020

Spółka Virgin Galactic przedstawiła plany rozwoju samolotu dyspozycyjnego N2000VG rozwijającego prędkość Ma3. Ujawniono tylko, że ma on wykonywać loty na wysokości 18 000 m z prędkością przelotową Ma3 (na tej wysokości jest to ok. 3000 km/h) i przewozić od 9 do 19 pasażerów, w zależności od konfiguracji oraz zasięgu lotu. Spółka przekazała także, że projekt przeszedł z wynikiem pozytywnym przegląd koncepcji wykonywania misji.

Koncepcja samolotu dyspozycyjnego o prędkości przelotowej Ma3 / Grafika: Virgin Galactic

Jednocześnie Virgin Galactic ogłosiła podpisanie Memorandum o porozumieniu ze spółką Rolls-Royce North America, która ma się zająć opracowaniem zespołu napędowego.

W maju br. spółka poinformowała o nawiązaniu współpracy z NASA w związku z pracami agencji nad doświadczalnym samolotem naddźwiękowym X-59 QueSST, który dzięki specyficznemu ukształtowaniu przedniej części kadłuba i płata nośnego ma znacząco zmniejszać natężenie gromu dźwiękowego generowanego przez obiekt poruszający się w atmosferze z prędkością naddźwiękową (X-59 z używanymi częściami, 2020-03-21).

Nadmierny hałas i potencjalne zniszczenia na ziemi (np. pękanie szyb w oknach) powodowane falami uderzeniowymi wytwarzanymi przez samolot lecący z prędkością naddźwiękową wymusiły wprowadzenie zakazu lotów z tak dużymi prędkościami samolotów pasażerskich Concorde i dlatego wykonywały one tylko loty transatlantyckie z Londynu i Paryża do Nowego Jorku i Rio de Janeiro (Prace nad następcą Concorde’a, 2016-03-30).

W związku z tym niemożność spełnienia, coraz ostrzejszych, norm hałasowych może ograniczyć możliwość wykonywania lotów przez N2000VG tylko nad akwenami morskimi i oceanicznymi, a więc z wyłączeniem intratnych połączeń pomiędzy wybrzeżami USA oraz z Europy do krajów arabskich, ChRL i Indii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.