Spółka Virgin Galactic przedstawiła plany rozwoju samolotu dyspozycyjnego N2000VG rozwijającego prędkość Ma3. Ujawniono tylko, że ma on wykonywać loty na wysokości 18 000 m z prędkością przelotową Ma3 (na tej wysokości jest to ok. 3000 km/h) i przewozić od 9 do 19 pasażerów, w zależności od konfiguracji oraz zasięgu lotu. Spółka przekazała także, że projekt przeszedł z wynikiem pozytywnym przegląd koncepcji wykonywania misji.
Jednocześnie Virgin Galactic ogłosiła podpisanie Memorandum o porozumieniu ze spółką Rolls-Royce North America, która ma się zająć opracowaniem zespołu napędowego.
W maju br. spółka poinformowała o nawiązaniu współpracy z NASA w związku z pracami agencji nad doświadczalnym samolotem naddźwiękowym X-59 QueSST, który dzięki specyficznemu ukształtowaniu przedniej części kadłuba i płata nośnego ma znacząco zmniejszać natężenie gromu dźwiękowego generowanego przez obiekt poruszający się w atmosferze z prędkością naddźwiękową (X-59 z używanymi częściami, 2020-03-21).
Nadmierny hałas i potencjalne zniszczenia na ziemi (np. pękanie szyb w oknach) powodowane falami uderzeniowymi wytwarzanymi przez samolot lecący z prędkością naddźwiękową wymusiły wprowadzenie zakazu lotów z tak dużymi prędkościami samolotów pasażerskich Concorde i dlatego wykonywały one tylko loty transatlantyckie z Londynu i Paryża do Nowego Jorku i Rio de Janeiro (Prace nad następcą Concorde’a, 2016-03-30).
W związku z tym niemożność spełnienia, coraz ostrzejszych, norm hałasowych może ograniczyć możliwość wykonywania lotów przez N2000VG tylko nad akwenami morskimi i oceanicznymi, a więc z wyłączeniem intratnych połączeń pomiędzy wybrzeżami USA oraz z Europy do krajów arabskich, ChRL i Indii.