Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

NASF odebrała H145

Służby państwowe, Przemysł lotniczy, 01 października 2020

Airbus Helicopters przekazał Norwegian Air Ambulance Foundation (NASF) pierwszy śmigłowiec H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym.

H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym w barwach Norwegian Air Ambulance Foundation / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Dziękujemy Norwegian Air Ambulance Foundation za zaufanie do naszych śmigłowców, a zwłaszcza rodziny H145. Cieszymy się, że nowa wersja H145 rozpoczyna obecność na rynku od akcji ratujących życie. Nasze zespoły intensywnie pracowały, aby jak najszybciej wprowadzić ten ulepszony śmigłowiec wielozadaniowy na rynek – powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.

Jesteśmy dumni z bycia pierwszym użytkownikiem H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym. Zwiększony udźwig użyteczny i bardziej stateczny lot sprawiają, że nowy H145 jest idealny dla śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego (HEMS) w Norwegii i całej społeczności lotniczego pogotowia ratunkowego – stwierdził Hans Morten Lossius, sekretarz generalny NASF.

NASF, założona przez norweskiego lekarza Jensa Moe w 1978, jest spółką-matką i właścicielem Norwegian Air Ambulance. To ona uruchomiła HEMS w Norwegii, otwierając pierwszą bazę w pobliżu Oslo, skąd działała załoga wynajętego z Niemiec śmigłowca Bo105. Obecnie Norwegian Air Ambulance operuje ze wszystkich 13 baz HEMS w Norwegii i wszystkich 4 baz w Danii, a jej flotę stanowią śmigłowce H135 i H145 wyposażone wyłącznie w awionikę Helionix. Najnowszy śmigłowiec ma wspierać ważne prace badawczo-rozwojowe Fundacji, mające na celu ulepszenie operacji HEMS.

W czerwcu br. nowy wariant H145 uzyskał certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Obecnie trwa proces certyfikacji prowadzony przez Federalną Administrację Lotniczą (FAA), a jego zakończenie ma nastąpić wkrótce. W 2021 ma z kolei zostać zrealizowana certyfikacja wersji wojskowej H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym, która została opracowana wspólnie z Kawasaki Heavy Industries. Japoński partner ma dostarczyć pierwszy zmontowany przez siebie wiropłat na początku 2021 (Certyfikat EASA dla nowego H145, 2020-06-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.