Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot zmodernizowanego Tucano

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 29 października 2020

23 października br., który był zarówno Dniem Lotnika, jak i Dniem Força Aérea Brasileira (FAB, wojsk lotniczych Brazylii) w Lagoa Santa Aeronautical Material Park (PAMA LS) w Minas Gerais odbył się pierwszy lot zmodernizowanego samolotu szkolnego Embraer T- 27M Tucano (nr takt FAB 1446). Jego załogę stanowili płk pil. Marcelo Zampier Bussmann, pilot doświadczalny i dyrektor Instituto de Pesquisas e Ensaios em Voo (IPEV, Instytutu badań i prób w locie) i inżynier prób w locie por. Matheus Pacheco Guanabara Santiago.

T-27M Tucano podczas pierwszego lotu

Podczas pierwszego lotu T-27M, trwającego 2 h 5 min, sprawdzono różne poziomy degradacji instalacji elektrycznej, a także działanie urządzeń awaryjnych, ocenę działania urządzeń pomiaru prędkości oraz integrację nowo zabudowanych wskaźników pilotażowo-nawigacyjnych.

Kabina załogi T-27M / Zdjęcia: MO Brazylii

Nowa awionika zachowywała się bardzo dobrze, mimo że integracja była dość złożona. Ogólnie system jest bardzo solidny i nowoczesny. Umożliwi uczniom-pilotom kontakt zapoznanie się z nowoczesnym wyposażeniem, ułatwiając ich przystosowanie się do pilotowania nowych samolotów FAB, takich jak KC-390 Millennium i F-39 Gripen – powiedział por. Santiago (Publiczna prezentacja F-39A w Brazylii, 2020-10-25, Trzeci KC-390 dla FAB, 2020-06-30).

Pierwszy lot T-27M trwał nieco ponad 2 h
 

Dowództwo FAB chce zmodernizować 42 samoloty do standardu T-27M. Prace mają zakończyć się do końca grudnia 2022. Ogółem FAB mają na stanie 103 T-27/AT-27, używane także do zadań patrolowych i bezpośredniego wsparcia lotniczego. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.