Amerykańskie niskokosztowe linie Frontier postanowiły zakupić silniki Pratt & Whitney PW1100G jako zespoły napędowe dla swoich samolotów wąskokadłubowych Airbusa: 49 A320neo, 67 A321neo i 18 A321XLR. Pierwsze z wymienionych mają zostać dostarczone w 2022 (Kontrakty Airbusa na koniec roku, 2017-12-29). Pratt & Whitney zapewni również obsługę techniczną silników w ramach długoterminowej umowy EngineWise Comprehensive.
To wyjątkowe posunięcie, ponieważ Frontier dysponują obecnie flotą 19 A320ceo, 21 A321ceo i 60 A320-200, napędzanych bez wyjątku silnikami CFM (CFM56-5B i LEAP-1A, Pierwszy A320neo dla Frontier, 2016-10-20).
Frontier Airlines są liderem w dziedzinie ekologicznych innowacji w branży lotniczej, a umowa dotycząca silników Pratt & Whitney PW1100G jest niezwykle istotna w naszym dalszym planie działań na rzecz zmniejszenia zużycia paliwa. Przyniesie to dodatkowe oszczędności paliwa, co przekłada się na obniżenie kosztów operacyjnych, a zatem zmniejszenie cen biletów – powiedział Barry Biffle, prezes i dyrektor generalny Frontier Airlines.
Z ogromną dumą witamy Frontier Airlines w rodzinie Pratt & Whitney. Dzięki silnikom PW1100G Frontier osiągną coś więcej niż tylko oszczędność paliwa i odpowiedzialność za środowisko. Pratt & Whitney będzie z Frontier na każdym kroku, wspierając ich działalność przez nadchodzące dziesięciolecia – dodał Rick Deurloo, dyrektor handlowy Pratt & Whitney.
Frontier Airlines, z siedzibą w Denver w Kolorado, są towarzystwem należącym do Indigo Partners. Pozostałe trzy linie lotnicze powiązane z Indigo Partners: Volaris z Meksyku, JetSMART z Chile i Wizz Air to długoletni klienci Pratt & Whitney, którzy eksploatują samoloty rodziny A320ceo z silnikami V2500, jak i samoloty rodziny A320neo z silnikami PW1100G.