Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

VOLCAN dla lotnictwa

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 11 czerwca 2021

Airbus, Safran, Dassault Aviation, ONERA i Ministerstwo Transportu przeprowadzą wspólnie pod koniec 2021 próby w locie, mające pomóc ocenić kompatybilność niezmieszanego zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) z samolotami pasażerskimi, ich silnikami i instalacjami paliwowymi, a także silnikami napędzającymi śmigłowce.

Do prób w ramach projektu VOLCAN użyty zostanie samolot A320neo, napędzany silnikami CFM LEAP-1A / Zdjęcie: Airbus

Badania zostaną wykonane przy wsparciu Plan de relance aéronautique (planu wzmocnienia branży lotniczej), firmowanego przez francuskiego ministra transportu Jeana Baptiste Djebbari.

W projekcie nazwanym VOLCAN (VOL avec Carburants Alternatifs Nouveaux – fr.lot z nowymi paliwami alternatywnymi) po raz pierwszy zmierzone zostaną w locie emisje spalin wytwarzanych przez samolot wąskokadłubowy zasilany w 100% SAF.

Airbus, delegujący do badań testowy samolot A320neo, napędzany silnikami CFM LEAP-1A, odpowiadać będzie za analizę efektów stosowania 100% SAF na ziemi i emisji w powietrzu. Safran skoncentruje się na badaniu kompatybilności z paliwem alternatywnym układu paliwowego oraz silników z samolotu pasażerskiego i śmigłowca, a także ich optymalizacji dla różnych rodzajów alternatywnych paliw będących w 100% SAF.

ONERA ma wspierać Airbusa i Safrana w analizie kompatybilności paliwa z instalacjami pokładowymi i będzie odpowiedzialna za przygotowanie, analizę i interpretację wyników testów pod kątem wpływu 100% SAF na emisje i powstawanie smug gazów spalinowych. Dassault Aviation zajmie się z kolei badaniem kompatybilności materiałów i sprzętu oraz zweryfikuje podatność 100% paliwa SAF na bioskażenie. Używane w projekcie VOLCAN różne rodzaje SAF dostarczy TotalEnergies.

Ponadto prowadzone badanie wesprze wysiłki inżynierów Airbusa i Safrana, zmierzające do przygotowania sektora lotniczego do wdrożenia i wykorzystania SAF na dużą skalę w ramach szerszej inicjatywy dekarbonizacji przemysłu. Przyczyni się ono też do osiągnięcia ostatecznego celu, jakim jest uzyskanie certyfikacji dla stosowania 100% paliwa SAF do zasilania wąskokadłubowych samolotów pasażerskich i nowej generacji biznesjetów (ADAC lata na biopaliwie, 2021-06-07, Belugi latają na biopaliwie, 2021-04-14).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.