Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Austriackie Eurofightery w komplecie

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 26 września 2009

24 września z zakładów EADS w Monachium wytoczono ostatni, 15. samolot Eurofighter dla austriackich wojsk lotniczych. W ten sposób zrealizowano podstawową część umowy z lipca 2003.

Para austriackich Eurofighetrów. Samoloty pochodzą z pierwszej transzy dostaw, są więc pozbawione możliwości przenoszenia większości systemów uzbrojenia powietrze-powierzchnia, które zostały już lub zostaną zintegrowane z ostatnimi partiami tych maszyn. Władzom w Wiedniu, ze względu na neutralność, zależy jednak najbardziej na zdolnościach obrony przestrzeni powietrznej kraju / Zdjęcie: MO Austrii

Samolot trafi do bazy lotniczej Hinterstoisser, na północ od Zeltweg i dołączy do pozostałych Eurofighterów. Przypomnijmy, że pierwszy znalazł się tam w lipcu 2007, a w czerwcu następnego roku austriaccy piloci rozpoczęli już pierwsze loty patrolowe.

Wcześniej wykorzystywali Saaby J35 Draken, a w okresie przejściowym, między 2005 i 2008 - a więc po wycofaniu myśliwców szwedzkich, a przed wprowadzeniem do służby Eurofighetrów - wypożyczone od Szwajcarów F-5 Tiger II (zobacz: Powrót szwajcarskich Tigerów).

15 Eurofighterów to jedyne samoloty bojowe Austrii. Kraj ten utrzymuje tylko 30-tysięczne siły zbrojne, przeznaczając na obronność ok. 1% PKB. Ograniczenia budżetowe były zresztą jedną z istotnych przyczyn zmniejszenia w 2006 przez socjaldemokratyczny rząd pierwotnego zamówienia z 18 do 15 maszyn, co ograniczyło wartość kontraktu - w skład którego wchodził również pakiet serwisowy i szkoleniowy - z ok. 2 do 1,6 mld Euro.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.