Gulfstream Aerospace poinformował, że - zgodnie z zapowiedziami (Koniec produkcji G550, 2020-06-19) - 30 czerwca 2021 dostarczył ostatni samolot dyspozycyjny G550 dla odbiorcy cywilnego. Samolot ma numer seryjny 5628 i znaki rejestracyjne VP-CBK. Teraz na dostawę czekają jeszcze G550 do wojskowych zastosowań specjalnych. W sumie zbudowano 631 maszyn tego typu.
G550 został oblatany 31 sierpnia 2001 jako Gulfstream V-SP, zmodyfikowany Gulfstream V. Dostawy samolotów tego typu rozpoczęły się w 2003. Przez 18 lat Gulfstream dostarczał średnio ok. 35 G550 rocznie. Teraz na rynku zastępują je samoloty G600, oferowane od 2019.
W ciągu kilkunastu lat G550 znalazł zastosowanie jako samolot do przewozu VIP (Nowy samolot prezydenta Białorusi, 2020-02-02) i jako platforma do specjalnych zastosowań wojskowych, w tym rozpoznania (SIGINT, ELINT, EW i AEW, IAI dostarczył rozpoznawczy Oron, 2021-04-05). Niektóre z tych samolotów będą dopiero dostarczone, m.in. MC-55 Peregrine dla Australii, amerykański EC-37B Compass Call i 4 samoloty dla Maroka.