Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Druga generacja Cessny

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 12 października 2021

Kontynuując modernizację swoich samolotów, która rozpoczęła się zeszłym roku wprowadzeniem na rynek modeli King Air 360 i 260, a w lutym br. – Citation CJ4 Gen2, Textron Aviation zaprezentował zmodernizowane wersje (tzw. drugą generację) kolejnych samolotów odrzutowych klasy biznes Citation – M2 i XLS (CJ4 Gen 2 z certyfikatem EASA, 2021-06-22, Textron oferuje King Aira 260, 2020-12-03, Pierwszy King Air 360 przekazany, 2020-11-16).

Druga generacja samolotów odrzutowych klasy biznes Cessna Citation – M2 (po lewej) i XLS

Mając na uwadze podczas projektowania, że wszystkie szczegóły są równie ważne z punktu widzenia pasażera, uzwględniliśmy wszystkie obszary samolotu, aby stworzyć dugą generację M2 i XLS – powiedziała Christi Tannahill, starszy wiceprezes ds. doświadczenia klienta.

Próbujemy przyspieszyć modernizację wszystkich istniejących produktów. Mamy szeroką gamę produktów i czujemy, że użytkownik potrzebuje nowych samolotów, a także dobrych osiągów, nowego wnętrza i innych ulepszeń istniejących produktów – dodał prezes Textron Aviation Ron Draper.

Klienci mają do wyboru 4 opcje wyposażenia wnętrza Citation M2 Gen2

Mieszczący maksymalnie 7 pasażerów i dysponujący zasięgiem 2870 km Citation M2 został wyposażony w nowe, składane fotele ze wzmocnionymi oparciami, bezprzewodowymi ładowarkami urządzeń mobilnych i gniazdami USB. Do wykończenia ścian i podłogi użyto drewna i tkanin dywanowych. Zastosowano też nowe oświetlenie kabiny.

Klienci mają do wyboru 4 opcje wyposażenia wnętrza M2 Gen2: Mist, Driftwood, Ebony lub Cashmere.

Widzimy, że o wiele więcej naszych klientów wybiera w pełni wyposażone samoloty. Zwykle były to większe odrzutowce klasy biznes, ale obecnie widzimy, że wiele osób chce dostosować do swoich potrzeb także Citation M2 i samoloty turbośmigłowe – podkreśliła Christi Tannahill.

Zadbano także o komfort załogi – drugi pilot ma więcej miejsca na nogi, ponieważ przestrzeń przed jego fotelem wydłużono o 7,5 cm. Producent planuje, że dostawy Citation M2 Gen2, kosztującego 5,85 mln USD, rozpoczną się w 1. kw. 2022.

Kabina pasażerska Citation XLS Gen 2 została zaprojektowana z użyciem materiałów ekologicznych / Zdjęcia: Textron Aviation

Z kolei ulepszenia wprowadzone w Citation XLS Gen 2, mogącym przewieźć maksymalnie 12 podróżnych i mającego zasięg 2890 km, obejmują oświetlenie schodków pokładowych, nową kurtynę w drzwiach chroniącą przed złą pogodą i ulepszone elementy wyciszenia wnętrza. Każdy fotel ma nowy panel bezprzewodowego sterowania funkcjami wyposażenia kabiny, ekran dotykowy, na którym wyświetlana jest mapa ruchoma oraz bezprzewodowe ładowarki urządzeń mobilnych i gniazda USB. Inne dostępne opcje to składana kanapa do przechowywania bagażu pasażerskiego i system dźwięku przestrzennego Bongiovi.

Jak poinformowała Christi Tannahill wnętrze Citation XLS Gen 2 zostało zaprojektowane z użyciem materiałów ekologicznych, takich jak odnawialne tekstylia i ekologiczne i biodegradowalne skóry i forniry.

Cena jednostkowa Citation XLS Gen2 ma wynosić 15,5 mln USD, a dostawy samolotów seryjnych mają rozpocząć się w 2. kw. 2022.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.