Aby osiągnąć cel wyznaczony podczas Porozumienia Klimatycznego ONZ podpisanego w Paryżu, które zakłada ograniczenie globalnego ocieplenia do poziomu poniżej 2°C, w celu przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych, branża lotnicza musi przyspieszyć transformację swojej działalności względem środowiska. W związku z tym linie lotnicze Air France uruchamiają program Air France ACT, który określa nową strategię redukcji emisji CO2.
Nowa strategia dekarbonizacji zakłada, że do 2030 Air France obniżą emisję CO2 na pasażera na kilometr o 30% w porównaniu z 2019. Obrany cel nie obejmuje tzw. działań kompensujących, ale wyłącznie metody prowadzące do redukcji emisji bezpośrednich i pośrednich. Oznacza to odpowiednio 12-% spadek całkowitej emisji generowanej przez przewoźnika w okresie 2019-2030, zgodnie z oczekiwanymi zmianami w działalności i po uwzględnieniu 6-% redukcji osiągniętej już w latach 2005-2019.
Modernizacja floty poprzez eksploatowanie paliwooszczędnych samolotów nowej generacji, takich jak Airbus A220, czy Airbus A350, ma pozwolić na obniżenie emisji CO2 nawet do 25% i redukcję hałasu średnio o 33%. Obecnie tego typu samoloty stanowią 7% floty Air France. Do 2030, dzięki inwestycjom w wysokości 1 miliarda Euro rocznie, które są zaplanowane do 2025, nowe energooszczędne samoloty będą stanowiły 70%floty Air France (A220 Air France w Warszawie, 2022-04-04).
Zwiększone wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) ma umożliwić obniżenie emisji CO2 średnio o 80% w całym cyklu życia. Paliwa te powstają w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym i nie konkurują z łańcuchem dostaw żywności. Zgodnie z francuskimi przepisami, od 1 stycznia 2022 wszystkie loty Air France rozpoczynające się we Francji korzystają z paliwa zawierającego ekwiwalent 1-% domieszki SAF. Celem linii jest zwiększenie udziału SAF we wszystkich swoich lotach do 10% do 2030, a następnie do 63% do 2050.
Stosowanie rozwiązań w zakresie efektywnego realizowania operacji lotniczych i procedur ograniczających zużycie paliwa, takich jak między innymi: techniki ekopilotażu, w ramach możliwości kołowanie na jednym silniku, optymalizacja ścieżek lotu z użyciem sztucznej inteligencji, podchodzenie do lądowania w trybie ciągłym we ścisłej współpracy z kontrolą ruchu lotniczego, możliwe dzięki odpowiednio przeszkolonym załogom, pozwalają obniżyć emisję CO2 średnio o 2-3 % w ciągu roku (Air France-KLM zamawia A350F , 2022-04-13, AF-KLM zamawiają LEAP-1A, 2022-04-12).
Zarówno na pokładach samolotów, jak też w salonach lotniskowych, Air France starają się serwować jak najwięcej lokalnych i sezonowych produktów. Ponadto, aby ograniczyć do minimum marnotrawstwo żywności, linia prosi pasażerów klasy z biznes na lotach dalekiego zasięgu o wstępną preselekcję dań. Trwa też proces wycofywania jednorazowych naczyń. Do końca 2022 Air France wyeliminują 90% plastikowych naczyń jednorazowego użytku w porównaniu z 2018. Wcześniej, w 2019, linie zastąpiły wszystkie plastikowe kubki, sztućce i mieszadełka, naczyniami wykonanymi z alternatywnych, przyjaznych środowisku materiałów.
Planowany jest też rozwój transportu intermodalnego, aby klienci mieli możliwość wyboru niskoemisyjnych, alternatywnych środków transportu, zwłaszcza w przypadku podróży na krótkich dystansach, przy ścislejszej współpracy między Air France i SNCF.