Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Air France ACT

Lotnictwo cywilne, Nowe technologie, Transport lotniczy, 19 kwietnia 2022

Aby osiągnąć cel wyznaczony podczas Porozumienia Klimatycznego ONZ podpisanego w Paryżu, które zakłada ograniczenie globalnego ocieplenia do poziomu poniżej 2°C, w celu przeciwdziałania skutkom zmian klimatycznych, branża lotnicza musi przyspieszyć transformację swojej działalności względem środowiska. W związku z tym linie lotnicze Air France uruchamiają program Air France ACT, który określa nową strategię redukcji emisji CO2.

Zwiększone wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego ma umożliwić obniżenie emisji CO2 średnio o 80% w całym cyklu życia / Zdjęcie: Air France

Nowa strategia dekarbonizacji zakłada, że do 2030 Air France obniżą emisję CO2 na pasażera na kilometr o 30% w porównaniu z 2019. Obrany cel nie obejmuje tzw. działań kompensujących, ale wyłącznie metody prowadzące do redukcji emisji bezpośrednich i pośrednich. Oznacza to odpowiednio 12-% spadek całkowitej emisji generowanej przez przewoźnika w okresie 2019-2030, zgodnie z oczekiwanymi zmianami w działalności i po uwzględnieniu 6-% redukcji osiągniętej już w latach 2005-2019.

Modernizacja floty poprzez eksploatowanie paliwooszczędnych samolotów nowej generacji, takich jak Airbus A220, czy Airbus A350, ma pozwolić na obniżenie emisji CO2 nawet do 25% i redukcję hałasu średnio o 33%. Obecnie tego typu samoloty stanowią 7% floty Air France. Do 2030, dzięki inwestycjom w wysokości 1 miliarda Euro rocznie, które są zaplanowane do 2025, nowe energooszczędne samoloty będą stanowiły 70%floty Air France (A220 Air France w Warszawie, 2022-04-04).

Zwiększone wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) ma umożliwić obniżenie emisji CO2 średnio o 80% w całym cyklu życia. Paliwa te powstają w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym i nie konkurują z łańcuchem dostaw żywności. Zgodnie z francuskimi przepisami, od 1 stycznia 2022 wszystkie loty Air France rozpoczynające się we Francji korzystają z paliwa zawierającego ekwiwalent 1-% domieszki SAF. Celem linii jest zwiększenie udziału SAF we wszystkich swoich lotach do 10% do 2030, a następnie do 63% do 2050.

Stosowanie rozwiązań w zakresie efektywnego realizowania operacji lotniczych i procedur ograniczających zużycie paliwa, takich jak między innymi: techniki ekopilotażu, w ramach możliwości kołowanie na jednym silniku, optymalizacja ścieżek lotu z użyciem sztucznej inteligencji, podchodzenie do lądowania w trybie ciągłym we ścisłej współpracy z kontrolą ruchu lotniczego, możliwe dzięki odpowiednio przeszkolonym załogom, pozwalają obniżyć emisję CO2 średnio o 2-3 % w ciągu roku (Air France-KLM zamawia A350F , 2022-04-13, AF-KLM zamawiają LEAP-1A, 2022-04-12).

Zarówno na pokładach samolotów, jak też w salonach lotniskowych, Air France starają się serwować jak najwięcej lokalnych i sezonowych produktów. Ponadto, aby ograniczyć do minimum marnotrawstwo żywności, linia prosi pasażerów klasy z biznes na lotach dalekiego zasięgu o wstępną preselekcję dań. Trwa też proces wycofywania jednorazowych naczyń. Do końca 2022 Air France wyeliminują 90% plastikowych naczyń jednorazowego użytku w porównaniu z 2018. Wcześniej, w 2019, linie zastąpiły wszystkie plastikowe kubki, sztućce i mieszadełka, naczyniami wykonanymi z alternatywnych, przyjaznych środowisku materiałów.

Planowany jest też rozwój transportu intermodalnego, aby klienci mieli możliwość wyboru niskoemisyjnych, alternatywnych środków transportu, zwłaszcza w przypadku podróży na krótkich dystansach, przy ścislejszej współpracy między Air France i SNCF.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.