Hortsman, wchodząca w skład grupy Renk, poinformowała o podpisaniu umowy z Hyundai Rotem na dostawę 197 układów przeniesienia napędu do czołgów K2 dla Polski. Ich dostawy zaplanowano w latach 2023-2025. Umowa zawiera opcję na kolejnych 800 układów.
Jak poinformował wcześniej rzecznik Agencji Uzbrojenia MON ppłk Krzysztof Płatek zamówione niedawno czołgi dla Polski będą wyposażone w powerpacki z południowokoreańskim silnikiem i niemiecką przekładnią. Mowa o jednostkach napędowych Doosan Infracore DV27K o mocy 1500 KM i przekładni Renk HSWL 295 TM. Te drugie docelowo mają zostać zastąpione krajowymi przekładniami EST15K, jednak południowokoreańskiemu przemysłowi wciąż nie udało się ich dopracować.
MON zamówiło do tej pory 180 czołgów K2 Black Panther w konfiguracji koreańskiej. W ramach drugiego etapu postępowania zamówionych ma zostać kolejnych 820 czołgów, w których produkcji będzie miał udział polski przemysł obronny. Zakłada się, że docelowo będą one wyposażone już we w pełni koreańskie powerpacki. Jeżeli się to potwierdzi, może to oznaczać, że do 180 czołgów Polska zamówiła jedynie 17 dodatkowych zespołów napędowych, co jest skromnym zapasem (Pierwsze partie K2 i K9A1 przekazane MON, 2022-10-19).