General Dynamics Land Systems otrzymało zamówienie US Army na nową partię kołowych transporterów opancerzonych Stryker. Kontrakt dotyczy dostawy 300 transporterów w wersji DVHA1 za 712,3 mln USD (2,9 mld PLN), które mają zwiększyć możliwości amerykańskich Brygadowych Zespołów Bojowych Strykerów (SBCT, Stryker Brigade Combat Team).
Transportery w odmianie DVHA1 mają podwójne dno kadłuba w kształcie litery V, zapewniając zwiększony poziom ochrony przeciwminowej. Mają też silnik Caterpillar C9 o mocy 450 KM (wcześniej 350 KM), alternator o natężeniu 910 A (wcześniej 570 A), systemy zarządzania energią i temperaturą, wyświetlacze dowódcy i kierowcy, a także infrastrukturę dostosowaną do przyszłych systemów łączności. Ponadto zwiększeniu uległa dopuszczalna masa całkowita, do 27,2 t (wcześniej 24,9 t) zmodyfikowano układ przeniesienia napędu.
Zamówienie zostało złożone na podstawie umowy ramowej z 2020. Obowiązuje ona przez 5 lat, z możliwością przedłużenia o rok (Pierwszy Stryker z MCWS w ATC, 2022-08-02, ASOP jednak dla Strykerów?, 2022-06-06, Strykery i Abramsy ofiarą cięć, 2022-04-01).